• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel exporteren naar xml probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark199

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2000
Berichten
266
Als ik een excel 2007 bestand opsla als een 2003 xml bestand veranderen de getallen die ik ingevoerd heb om voor mij onverklaarbare redenen naar een ander getal.

Als ik bijvoorbeeld in excel invoer € 9,88 met opmaak valuta dan ziet het er in excel prima uit. Als ik de xml vervolgens open in notepad om te kijken of de data die ik ingevoerd heb klopt, staat er als waarde 9.8800000000000008. Heb al een beetje rond gegoogled maar kan de juiste oplossing niet vinden :(

Heb het reeds geprobeerd met een andere nieuw bestand, zelfde probleem. Zonder opmaak van de cellen, zelfde probleem. Andere computer (engel ipv nl) zelfde probleem.

Iemand een idee waarom dit gebeurd en vooral hoe ik het kan oplossen?

bvd
 
Iemand een idee waarom dit gebeurd en vooral hoe ik het kan oplossen?

bvd

Geen idee bij mij doet hij het goed , zowel in Kladblok , Wordpad als Notepad++
 

Bijlagen

  • Map2.zip
    80,4 KB · Weergaven: 34
Het is niet zo dat alle waardes zo worden weergegeven. Compleet onvoorspelbaar welke de xml file verkeerd weergeeft.

Heb een voorbeeld toegevoegd van het excel bestand waar het fout mee gaat, als je die opslaat als xml
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    11 KB · Weergaven: 31
Het is niet zo dat alle waardes zo worden weergegeven. Compleet onvoorspelbaar welke de xml file verkeerd weergeeft.

Heb een voorbeeld toegevoegd van het excel bestand waar het fout mee gaat, als je die opslaat als xml

Hallo , ik heb U bestandje opengedaan en omgezet in XML , geopend met Notepad en ja ik zag hier en daar cijferreeksen met 9,111111111 staan .
Wat heb ik gedaan , het XML bestand geopend in excel en daar de eigenschappen van de cijferreeksen nog eens opnieuw gedaan , opgeslagen en geopens met Notepad en de waarden werden juist weergeven .

Ik hoop dat dit je kan helpen .
 

Bijlagen

  • test(1).xls
    57 KB · Weergaven: 26
Ik snap er niks van, zelf ook al een paar keer geprobeerd, maar goed in ieder geval bedankt voor je hulp :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan