Excel exportje

Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Berichten
530
Goedeavond,

Ik probeer een Excel export te bewerkstelligen van drie tabellen. Ik heb de volgende code in elkaar geknutselt, maar er gebeurt nog vrij weinig :confused:

Wat ik graag zou willen is dat de drie tabellen in één Excel bestand worden geplaatst op drie verschillende tabbladen. Het bestand zou moeten worden opgeslagen in de directory welke staat genoemd in tblExport, met de bestandsnaam "Voorbeeldbestand [Huidige datum].xls" (indien de .xls nog noodzakelijk is er achter?!). Verder weet ik nog niet zo goed wat/hoe ik precies het rode gedeelte dien in te vullen?? Ter info: ik wil eigenlijk gewoon de hele range uit de tabellen exporteren, dus niet specifieke kolommen.

Kunnen jullie mij een handje verder helpen!?!? Bedankt alvast :thumb:

Code:
Private Sub Knop216_Click()

Dim FName As String

FName = ("Voorbeeldbestand" & Format(Date, "MM_DD_YY") & ".xls")

DoCmd.TransferSpreadsheet acExport, , "tblA", "=DLookup([Directory], tblExport & FName)", True
DoCmd.TransferSpreadsheet acExport, , "tblB", "=DLookup([Directory], tblExport & FName)", True
DoCmd.TransferSpreadsheet acExport, , "tblC", "=DLookup([Directory], tblExport & FName)", True

[COLOR="Red"]Set xlObj = GetObject("D:\date.xls")
With xlObj.Application
.Sheets("Table1").Select
.Range("a1:b2").Select
.Selection.Copy
.Sheets("Destination").Select
.Range("a1").Select
.ActiveSheet.Paste
.Sheets("Table2").Select
.etc , etc
End With[/COLOR]

MsgBox "De tabellen zijn geëxporteerd naar "=DLookup([Directory], tblExport", vbInformation, "MIJN DB"

If Err = 3010 Then
MsgBox "De bestandsnaam bestaat al", vbInformation, "MIJN DB"
ElseIf Err = 2501 Then
MsgBox "Het bestand is al geopend, sluit het bestand eerst", vbInformation, "MIJN DB"
ElseIf Err <> 0 Then
MsgBox "Fout bij exporteren", vbCritical, "MIJN DB"
End If

Exit_Knop216_Click:
    Exit Sub

Err_Knop216_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Knop216_Click
    
End Sub
 
Zouden jullie me svp een beetje op weg willen helpen?? :confused: Ik begrijp nog niet helemaal waarom Access geen Excel bestand creeërt en hoe ik het precies neerzet (om de bestandsnaam met datum te krijgen bijvoorbeeld...) Bij voorbaat dank! :thumb:
 
Op deze website staat volgens mij wel een voorbeeld bestandje dat doet wat je wilt. Ik heb er zelf overigens nog niet naar gekeken, I'm just the messenger...
 
Het werkt...

Hoi Octafish!

Hartelijk dank voor het toesturen van het voorbeeldje! Op m'n persoonlijke PC werkt het exporteren helemaal niet :confused: Ik gebruik Windows 7 met Office Access (en ook Excel uiteraard :p) 2003. De Microsoft Excel 12.0 Object heb ik aangevinkt bij de afhankelijkheden/object library. Helaas zonder resultaat dus... Toch zou het fijn zijn als ik op m'n eigen PC kan testen. Heeft iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn, wat hem dus tegenhoudt?

Ik heb dus op een andere PC de export getest en dat werkt goed! Ofwel, er wordt dus een bestandje gecreërd. Ik heb wat geknoeid om tot een bestandsnaam te komen met de datum er in... maar helaas lukt me dat niet. Ik heb geprobeerd bij de besturingselementbron te zetten: ="Voorbeeldbestand" & Format(Date, "MM_DD_YY") & ".xls" Maar dat werkte niet... :(

Mogelijk kan iemand mij ook nog verder helpen met het apart namen geven van de werkbladen in Excel? Hoe kan ik dat neerzetten in de code van dit voorbeeldbestand???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan