• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel-file beveiligen met password

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olivier21

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2006
Hoe kan ik een Excel-file beveiligen? Wanneer iemand een bepaalde excel-file gaat openen wil ik dat ze een wachtwoord invullen. Als dit goed ingevuld is mogen ze in het bestand kijken en wijzigen, is het niet goed ingevuld dan krijgen ze geen toegang.

Hoe kan ik dit fabriceren?

Hallo

Kies eens Extra > Opties > Beveiliging en vul paswoord(en) in.

Ja, dat is inderdaad een oplossing maar ik wil juist dat ze niet de inhoud van de sheet kunnen zien. Ze mogen het niet bewerken maar ook niet zien voordat ze het password juist ingevoerd hebben.

Als jij een bestand maakt, en je vult een paswoord in volgens de methode die ik voorstelde, en dan stuur je het bestand naar iemand anders: dan moet die persoon het juiste paswoord invullen of het bestand zal niet openen. Of mis ik hier iets essentieels in je vraag?

Perfect, ik was even te kort door de bocht! Het is opgelost inderdaad!! Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan