• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel filter formule met wisselende maanden vanuit keuze menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonkers

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2022
Hallo,

Voor mijn werk is mij gevraagd om een overzicht te maken die wij naar onze aangesloten kantoren kunnen sturen zodat zij een inzicht krijgen van de bedragen die zij elke maand binnen krijgen.

Nu heb ik een basiskennis van excel en loop ik vast op de volgende formule (zie bijlagen voor voorbeeld). In het meegestuurde bestand heb ik de functie Filter() toegepast op ons verkoopoverzicht 2023 en krijg ik van alle maanden de bedragen terug, alleen wil ik de bedragen zien van de maand die in cel c4 van tabblad filter formule staat.

Mocht je een andere manier weten om dit makkelijker te doen dan met de Filter formule hoor ik dat ook graag.

Met vriendelijke groet,
Bas

Bijlagen

Ik heb met Power Query de verkoop omgezet naar een "platte tabel", dus geen maanden in eigen kolommen meer maar een lange database.
Deze kun je dan gebruiken in een draaitabel, met daarboven 2 filters voor kantoor en maand. Snel aan te passen naar behoefte. Eigen dropdowns niet meer nodig.
Bekijk de bijlage maar eens.

Als je echt wilt kan het ook wel met een formule, bijv. zo (Excel 365):
Code:
=KIES.KOLOMMEN(FILTER(verkoopoverzicht_2023!A5:F28;verkoopoverzicht_2023!A5:A28=B3;"");1;2;3;VERGELIJKEN(C3;verkoopoverzicht_2023!A4:F4;0))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan