Excel fomules ombouwen naar SQL of VB

Status
Niet open voor verdere reacties.

kv41282

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Ik heb een rapportage-programma Crystal reports.

Tot nu toe exporteer ik die rapporten naar excel en begin ik daarin nog met allemaal formules te gooien. Nou zou ik graag deze excel formules om willen zetten in een sql of VB formule dat scheelt een hoop werk, maar ik kom er niet uit. wie kan mij helpen.

het gaat om de volgende excel fomules,
C16 =ALS( AL16= "nee"; 32; 0)
E16=ALS( X16= "N.v.t."; 1; 0)
F16= ALS(ISLEEG(U16);2;0)
G16=ALS(U16>DATUM(JAAR(NU())-1;MAAND(NU())-1;1);4;0)
H16=ALS(DATUMWAARDE(Q16)>DATUM(JAAR(NU())-1;MAAND(NU());1);8;0)
I16=ALS(AE16="ja";16;0)

In B16 tel ik deze waarden op: =SOM(C16:I16). En de uitkomst daarvan verteld mij wat de status is van die rij en welk actie ik moet ondernemen.

Zou dit in misschien ook in 1 groot samengesteld formule kunnen?

Wie kan mij helpen?

Het zijn twee totaal verschillende vragen. De een gaat puur en alleen over excel en dan ander over sql. Vandaar dat ik ze apart heb neer gezet.

met vriendelijke groet,

Tot nu toe exporteer ik die rapporten naar excel en begin ik daarin nog met allemaal formules te gooien.

Nou wil ik deze bovenstaande formules in sql of VB omzetten, maar ik kan die formules nog niet zo goed. Wie kan mij een zetje in de goede richting geven?

Dus bovenstaande excelformules => SQL of VB!

Ik geef Huijb in deze gelijk.

Je stelt de vraag al in je eerdere topic en nu open je voor die vraag een apart topic. Is niet de bedoeling. Dus als je aangeeft in je eerdere topic waar je de output naar toe wilt zetten zullen ze je daar ook helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan