• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel formule concertreservatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MatthiasTits

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Beste excellers,

Ik heb een vraagje,
Ik heb als examenvraag een opgave gekregen ( bijgevoegd in bijlage ) die een concertreservatie weergeeft. Op het eerste werkblad staat in het groen de gegeven zaken.
Zoals je ziet in het bestand staat er: OFWEL is het een zitplaats of staanplaats EN OFWEL zone A B of C. Op het 2de werkblad staat de prijslijst m.b.t de reservatie.
Ik moet nu de prijs op het eerste werkblad kunnen weergeven voor de gegeven reservatie.
Ik moet dit doen met de functie verticaal zoeken.
Ik heb zoals je ziet in het bestand een eigen oplossing gevonden, maar hier maak ik niet gebruik van verticaal zoeken.
Zou iemand voor mij de formule kunnen vinden met verticaal zoeken?

Met vriendelijke groeten,

Matthias Tits

Bijlagen

Huiswerk

Beste Matthias,

Huiswerkvragen moet je toch echt zelf oppakken. Kijk maar naar de voorwaarden op dit forum:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=278800

groeten,
Richard

Beste Richard,

De opgave dat ik heb gegeven was een examen en ik heb totaal niet de intensie om te vragen of je mijn huiswerk wil maken. Ik heb zelf geprobeerd dit op te lossen en dat is ook gelukt. Hetgeen is dat ik hierbij niet de functie verticaal zoeken heb gebruikt maar een andere methode. Ik heb de vraag hier gesteld omdat er hier mensen zijn die vertrouwd zijn met deze functie. Ik heb het zelf tot meermaals toe geprobeert maar geraak er niet wijs uit en daarom vraag ik jullie om hulp. Ik weet dat jullie dat niet zomaar oplossen maar dacht dat het iets was van niets voor mensen die ervaren zijn in excel. Sorry voor het omgemak.

Groetjes,

Matthias

De opgave dat ik heb gegeven was een examen en ik heb totaal niet de intensie om te vragen of je mijn huiswerk wil maken.

:confused::confused:Als het een een examen was, wat is het dan nu? Huiswerk soms?
Bij huiswerk mag je geholpen worden bij examen niet.
Examen is toch het verlengde van huiswerk?:confused::confused:
Ik vind het een beetje verwarrend.

Net al je bestandje trouwens.
Al die verwijzingen naar hulpcellen terwijl het vrij eenvoudig in een enkele cel kan staan.
Ben flink aan het wijzigen gegaan en ben tot dit resultaat gekomen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan