• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel formule met meerdere vergelijkingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superjeap

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2008
In een excel sheet heb ik me druk gemaakt over een formule maar hij is net niet af...
Als de waarde in cel B4 groter is dan 2000 en kleiner is dan 2005 moet cel D6 weergegeven worden.
MAAR als de waarde in cel B5 groter is dan 2100 en kleiner is dan 2105 dan moet cel E6worden weergegeven.
Tot zover is me dit gelukt :cool:

Maar de formule laat nu FALSE zien als er nog niets in cel B4 of B5 is ingevuld.
Dit laatste probeerde ik met ISBLANK toe te voegen maar is net even een stapje teveel voor mij.
Wie heeft de oplossing om zolang er niets ingevuld is "de formule niet te laten werken"?

Bijlagen

Zoiets dus:

Code:
=ALS(EN(B4>23001;B4<23005);D6;ALS(EN(B5<23407;B5>23403);E6;""))

Kijk eens of dit is wat je bedoelt.

B6 =

Code:
=ALS(EN(ISLEEG(B4);ISLEEG(B5));"";ALS(EN(B4>23001;B4<23005);D6;ALS(EN(B5<23407;B5>23403);E6)))

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

@ Ad en Oeldere,

Bedankt! Beide formules werken. helemaal top! :D

Edit: Oej, Ad wat was jouw oplossing simpel! en ik had nog met de dubbele " lopen stoeien maar net op de verkeerde plek klaarblijkelijk

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan