• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel formule verplaatsen naar volgende dag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubenvb18

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jun 2015
Hallo,

Ik zou graag in excel als ik in een of meerdere cellen heb staan wat ik vandaag ik de les ga behandelen, maar ik heb deze niet gedaan en niet aangevinkt met het checkbox dat het dan naar de volgende dag gezet word.
Dus ik heb 5 dagen met elke dag een paar lessen die behandeld moeten worden met allemaal een checkbox maar als ik ze dat niet heb aangevinkt dat ze dan naar de volgende dag worden gezet.
weet iemand daar een formule voor ?

Groeten, Ruben

Ervan uitgaande dat je je baseert op de systeemdatum, dan is mijn voorstel een extra kolom met de herziene datum.
Stel deze staat in kolom B, de oorspronkelijk datum in kolom A en het vinkje (WAAR/ONWAAR) in kolom D, vul in B2
Code:
=ALS(D2;A2;VANDAAG())
en kopieer naar beneden.

Opmerking: zodra de stof op een latere datum behandeld is en D dus WAAR is, wordt de herziene datum weer de oorspronkelijke datum.

Post een bestandje waarin aangegeven is wat er wanneer moet gebeuren aub.

Ik heb niet echt een goed gemaakt excel bestandje, maar het was namelijk een vraag van iemand anders die met dit excel bestandje kwam.
Zelf denk ik dat ik gewoon opnieuw begin maar dan hebben jullie een beetje een idee.

Bedank voor de reactie.

Bekijk bijlage weekrooster concept (2).xlsx

Bekijk deze eerste aan zet eens.
In kolom M:S zet je wat je deze week wilt geven.
In kolom A kies je dmv gegevens validatie wat je wanneer wilt geven (kan de hele week vooruit)
In kolom H zet je een hoofdletter P ten teken dat je les hebt gegeven.
Na update van draaitabel (ik zou liever een formule zien maar die kon ik even niet verzinnen)
kun je in kolom A alleen kiezen de lessen die nog niet gegeven zijn.

Bijlagen

Wauw, dit is super handig.
Alleen mijn vraag is nog eigenlijk of het automatisch verplaatst kan worden naar de volgende dag inplaats van in een apparte tabel met wat er nog gedaan moet worden. zodat het niet nog een ingevoerd moet worden. Is dat mogelijk ?

Laatst bewerkt:
Ik heb even geen idee hoe dat automatisch zou moeten
Maar je zou toch op een of andere manier aan moeten geven dat je er niet aan toe gekomen bent.
Het is dan ook heel snel toe te voegen aan de volgende, of een van de andere dagen van de week.
Met zo'n nummering kun je ook eenvoudig iets toevoegen wat eigenlijk in de toekomst gepland stond, als alles sneller gaat dan gepland.
Idealiter zou je elke les van heel het jaar een apart nummer kunnen geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan