• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

fluffy

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Ik heb een excel sheet waarbij ik in de F kolom tot nr F361 geldwaarden heb staan en in de O kolom een ja of een nee heb staan ook tot kolom O361.

Ik wil een formule die in de F kolom geld opteld (dus een totaal van de F kolom uitrekent zeg maar mits er een nee in de O kolom staat! ) als er in de O kolom een nee ingevuld staat!
Menzen vriendelijk bedankt alvast!

Laatst bewerkt:
In cel F362 plaats je de volgende formule

=SOM.ALS(O1:O361;"nee";F1:F361)

Op deze manier telt hij alle "nee" op.

Groetjes Serra

Helaas geeft dit niet het gewenste effect ik krijg nu in de cel waar de formule in is gekomen #name? te zien!

de cellen in kolom O moeten wel als tekstcellen gedefinieerd staan. Kolom selecteren, rechtermuisknop, celeigenschappen, linkse tabblad, selecteer "tekst".
Ook de inhoud van de cellen moet gelijk zijn () dus geen hoofdletters, maar alleen kleine letters)
In kolom F moeten alle cellen met getallen gevuld zijn. Eventuele lege cellen moeten gevuld worden met een 0.
Nogmaals succes

Hoi Fluffy,

Je hebt een engelse versie van Excel, de formule is SUMIF ipv SOM.ALS!

Jeroen

Ik heb nu de o cellen aangepast naar tekst, maar ik krijg nog de name melding.
ik wist wel dat ik hem moest veranderen naar sum.if maar wat bedoelde iemand met het juiste bereik instellen>?

Ik heb nu =SUM.IF(O2:O361;"nee";F2:F361) staan maar hij blijft de "#name" melding in de cel waar ik de formule in heb!
De O kolom heb ik op text gezet!

Is in de engelstalige versie het scheidingsteken ook een punt-komma en het "bereikteken" een dubbele punt? En het scheidingsteken voor tekst een dubbel aanhalingsteken? Kijk anders even bij instellingen, het kan afwijken. In de helpfunktie van Excel staat een aantal mogelijkheden die deze fout kunnen veroorzaken. Loop die ook stuk voor stuk even na.
Ik heb zojuist de formule op klad nagebootst en die werkt perfect, dus daar kan het niet aan liggen. Vermoedelijk dus toch een afwijking in de instellingen van het werkblad c.q. Excel. Succes

Hoi Fluffy,

Lees mijn eerdere bericht:
SOM.ALS = SUMIF en niet SUM.IF!!!!!!

De foutmelding #name duidt op een foutief ingevoerde functienaam of celverwijzing.

Jeroen

Fluffy, je kunt ook zelf de functietoets (rare f met soort x) gebruiken en in het schermpje alles invullen. Op die manier kun je haast niets verkeerds intikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan