• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

abdelmajid

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Beste mensen,

Ik zou graag het volgende willen weten. Ik heb nou een heel ingewikkelde formule gemaakt. Weet niet of iemand em gaat snappen maar here goes nothing.

=ALS(B6=1;"e-mailadres1@hotmail.nl;emailadres2@hotmail.nl";ALS(B6=2;"e-mailadres1@hotmail.nl;emailadres2@hotmail.nl";ALS(B6=3;"e-mailadres1@hotmail.nl;emailadres2@hotmail.nl";ALS(B6=4;"e-mailadres1@hotmail.nl;emailadres2@hotmail.nl";ALS(B6=5;"e-mailadres1@hotmail.nl;emailadres2@hotmail.nl";ALS(B6=6;"e-mailadres1@hotmail.nl;emailadres2@hotmail.nl";ALS(B6=7;"e-mailadres1@hotmail.nl;emailadres2@hotmail.nl")))))))

Nu wil ik het volgende ik wil ipv alleen de e-mail adressen ook nog een cel toevoegen zodat er uiteindelijk in cel 55 komt te staan: e-mailadres1@hotmail.nl; emailadres2@hotmail.nl; e-mailadres3@hotmail.com

e-mailadres3@hotmail.com komt uit de cel B13

Om simpeler te maken ik wil dus zeggen.

dat in een cel het volgende komt: =b13+emailadres1+emailadres2

THNX

Beste mensen,

Ik zou graag het volgende willen weten. Ik heb nou een heel ingewikkelde formule gemaakt. Weet niet of iemand em gaat snappen maar here goes nothing.

=ALS(B6=1;"e-mailadres1@hotmail.nl;emailadres2@hotmail.nl";ALS(B6=2;"e-mailadres1@hotmail.nl;emailadres2@hotmail.nl";ALS(B6=3;"e-mailadres1@hotmail.nl;emailadres2@hotmail.nl";ALS(B6=4;"e-mailadres1@hotmail.nl;emailadres2@hotmail.nl";ALS(B6=5;"e-mailadres1@hotmail.nl;emailadres2@hotmail.nl";ALS(B6=6;"e-mailadres1@hotmail.nl;emailadres2@hotmail.nl";ALS(B6=7;"e-mailadres1@hotmail.nl;emailadres2@hotmail.nl")))))))

Nu wil ik het volgende ik wil ipv alleen de e-mail adressen ook nog een cel toevoegen zodat er uiteindelijk in cel 55 komt te staan: e-mailadres1@hotmail.nl; emailadres2@hotmail.nl; e-mailadres3@hotmail.com

e-mailadres3@hotmail.com komt uit de cel B13

Om simpeler te maken ik wil dus zeggen.

dat in een cel het volgende komt: =b13+emailadres1+emailadres2

THNX

ik snap niet volledig de probleemstelling; ik wil wel zeggen dat je je eerste "ALS" formule kan vereenvoudigen met een combinatie van de formules "index" en "vergelijken"
ziehier een linkje
http://www.zowerktexcel.nl/functies/wanneer-index-en-vergelijken-ipv-vertzoeken/

Nou simpelere vraag ga ik er van maken.

Ik heb wat gegevens in cel b13 en wil graag in cel b16 altijd de volgende hebben staan:

"Het antwoord op vraag 15 is:(cel b13)"

En dan staat er automatische de waarde van cel b13

In B16
Code:
="Het antwoord op vraag 15 is" & " " & B13

Mvg

Rudi

=kiezen(b6;"eerste";"tweede";"derde";"vierde";"vijfde";"zesde") & B13

Gelukkig zijn er nog genie's op deze wereld hartstikke bedankt jongens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan