• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Retuobak

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Snelle vraag,

Ik wil in excel het volgende voor elkaar krijgen:

Cel F4 is een keuzecel, waar ik uit verschillende opties vanuit een andere sheet kan kiezen. Nu heb ik onderstaande formule voor G4:

=ALS(F4='Foto''s i.c.m. Omschrijvingen'!$B$3;('Foto''s i.c.m. Omschrijvingen'!$C$3);"Geen")

Wat ik nu wil is, als ik bij F4 niet kies voor B3 (zoals in de formule) maar voor bijvoorbeeld B8 (de inhoud van B8 correspondeert dus met één van de gegevens uit de vervolgkeuzelijst), dat in G4 automatisch de inhoud van C8 verschijnt.

Ander voorbeeld:

Als ik in sheet A F4 kies voor de inhoud van B9 van sheet B, wil ik dat G4 van sheet A automatisch gelijk is aan de inhoud van C10 van sheet B.

Hoe moet ik de formule dan aanpassen?

Thanks!

zonder voorbeeld bestand is je vraag niet duidelijk, plaats een voorbeeld bestand met het resultaat wat je wil bereiken

Snappen jullie deze formule:

H4=ALS(F4='Foto''s i.c.m. Omschrijvingen'!$B$3;('Foto''s i.c.m. Omschrijvingen'!$C$3))

In dit geval wordt H4 (sheet1) gelijk aan C3 (sheet 2), omdat F4 (sheet1) gelijk is aan B3 (Sheet 2)
Ik wil dat H4 gelijk wordt aan C8, als F4 gelijk is aan B8.
Ik wil dat H4 gelijk wordt aan C16, als F4 gelijk is aan B16.

Retuobak,

Ik denk dat zonder voorbeeld het niet gesnapt word.
Het is toch niet zoveel moeite om een voorbeeldje te plaatsen.

Bij deze een voorbeeldje, wat ik dus wil is dat ook als ik voor de optie Beton ga (bijvoorbeeld), daar automatisch de juiste lengtes voor komen te staan.
Met de formule die ik nu heb, verschijnen alleen de juiste lengtes als ik kies voor Eik.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Sheet 1 (1).pngSheet 1 (2).pngSheet 2.png

Met een voorbeeld bestandje wordt je excel bestandje bedoelt en niet een schermafdruk daarvan.

een plaatje is geen voorbeeldbestand. :confused:

popipipo is sneller :-)

Haha kon niet vinden hoe dat moest;) Volgens mij is het nu gelukt

Bijlagen

Code:
=IFERROR(INDEX(Bureausoorten!$C$4:$E$7;MATCH(Lokalen!$B3;Bureausoorten!$B$4:$B$7;0);MATCH(Lokalen!D$2;Bureausoorten!$C$3:$E$3;0));"Onbekend")

Zet deze formule in C3 en kopieer door naar rechts en beneden.

Een exacte kopie van die code in D3 (en dan doortrekken tot rechtsonder) geeft dit als uitkomst..

Naamloos.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan