• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandit0

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe ik het voor elkaar krijg om in 1 opdracht meerdere verglijkingen te maken en dan op of afboekingen te doen.
Ik heb een tabblad gereedschap met achter ieder artikel het aantal van de begin voorraad.
Wanneer er iets uitgegeven word moet dit in mindering worden gebracht op de voorraad.
Het vastleggen van de uitlevering word gedaan op tabblad Database, hier worden ook de retouren vastgelegd.
Wanneer iets retour komt komt deze weer bij het juist artikel worden op geboekt.

Bekijk bijlage Test Uitgifte gereedschap.xlsm

Ik bedoel dus op tabblad gereedschap boek ik iets uit of retour en in het tabblad database word dan de vestlegging gedaan.
Vanuit tabblad database wil ik dan een vergelijking maken.
Dus bijvoorbeeld als het artikelnummer klopt en in kolom E staat Uitgifte dan moet de voorraad op het tabblad gereedschap worden verminderd met 1, staat er in kolom Retour dan moet de voorraad dus opgehoogd worden met 1.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan