• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel formules bowlingscorebord

Status
Niet open voor verdere reacties.

boschke

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2010
Berichten
5
hoi, ik probeer met excel fromules een bowlingscorebord te maken. in de bijlage zit een bestand met een ingevuld score bord en bij de 2de probeer ik een fromule te maken. reeds ingevuld staat er - in vak 1, / in vak 2 en 9(cell D14) in vak 3.
in cell B15 staat een groot deel van de formula maar ik eindig met een foutmelding. de uitkomst moet namelijk 19 zijn in cell B15

bowling regels: x=strike dit will zeggen de volgende 2 worpen tellen extra bij deze worp.
vb u gooide een strike en dan 5 kegels: strike is 10+5 en 5 in de volgend cell
/= spare: de volgende worp telt extra op bij deze worp.
dus zoals in het excel document : 10+9 in cell B15 en 9 in cell D 15

als ik de formule probeer af te werken krijg ik een foutmelding iets van te veel gegevens

enig idee, alvast bedankt
 

Bijlagen

  • bowling scorebord formules.xls
    70 KB · Weergaven: 101
Hi Boschke,

Welkom op het forum.

Hierbij een oplossing

Joske
 

Bijlagen

  • bowling scorebord formules 080810.xls
    72,5 KB · Weergaven: 150
het probleem was niet volledig opgelost (maar ik vond er wel nuttige informatie in)namelijk wanneer je met een worp geen punten scoorde dan wordt - gezet en dit is niet in de formule ingewerkt maar ik heb de formule volledig kunne afwerken.

als u graag een kopie hebt van het excel bestand stuur dan een mail naar boschke007@hotmail.com met als onderwerp bowling scores

toch zeer bedankt voor de hulp

(ongeveer 10u mee bezig geweest)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan