• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel, formules toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Melissasales

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2023
In bijlage heb ik een excel file toegevoegd.
Heb me al suf gezocht maar weet niet hoe...

In tablad uitleen overzicht zou ik graag als ik daar een artikelnummer inzet, er bij omschrijving vanzelf de juiste omschrijving in komt.
Deze omschrijving is terug te vinden in tabblad rollend materiaal.

En de omschrijving zou dan rood moeten kleuren in tablad rollend materiaal als deze ingevuld is in uitleen overzicht. En wanneer er in uitleen overzicht in kolom x iets ingevuld wordt moet de rode kleur weer weg.

Het is de bedoeling dat je in rollend materiaal goed kan zien of er iets is uitgeleend of niet..

Bijlagen

Maak slechts 1 tabel met het materieel en voeg per element een aantal kolommen toe voor de uitleen.
De enige validatielijst die je nodig heb is die van personeelsnamen.
Je hoeft alleen te registreren aan wie je het spul uitleent, het tijdstip waarop ('uit') en het tijdstip van terugkomst ('in')
Met filteren heb je een eenvoudig overzicht van alle uitgeleende spullen (waar de kolom 'in' leeg is).

Gebruik in Excel nooit samengevoegde cellen.
Gebruik in Excel altijd een dynamische tabel.
Gebruik in een werkblad altijd cel A1.

NB. Vraag aan je baas, als hij/zij verwacht dat je met Excel werkt, om een cursus om met Excel te leren werken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
bedankt

dank je wel

mijn man vraagt mij om hulp en ik vraag het hier :)

Cursus kan misschien wel eens van pas komen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan