• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel formules

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geduld is een schone zaak!

Code:
=HOOFDLETTERS(LINKS(A1)&LINKS(B1)&RECHTS(B1))

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Geduld is een schone zaak!

Code:
=HOOFDLETTERS(LINKS(A1)&LINKS(B1)&RECHTS(B1))

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Je weet niet hoe blij je me hier mee maakt!!!

Toevallig ook de andere?

EDIT: Er is kennelijk een formule die cijfers maakt, =ASELECTTUSSEN(1;100), maar hij werkt nog niet. Daarna moet ik letters doen. Alvast superbedankt Roncancio, je hebt me al veel geholpen!!
 
Laatst bewerkt:
Je weet niet hoe blij je me hier mee maakt!!!

Toevallig ook de andere?

EDIT: Er is kennelijk een formule die cijfers maakt, =ASELECTTUSSEN(1;100), maar hij werkt nog niet. Daarna moet ik letters doen. Alvast superbedankt Roncancio, je hebt me al veel geholpen!!

Bedoel je het zo?
Code:
=ASELECTTUSSEN(1000000;9999999)

De uitkomst is altijd 7 cijfers.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Bedoel je het zo?
Code:
=ASELECTTUSSEN(1000000;9999999)

De uitkomst is altijd 7 cijfers.

Met vriendelijke groet,


Roncancio


De formule doet het hier niet, het zou wel geweldig zijn als dat met 5 of 7 tekens kon. THNX!!
 
Hallo DuckyInk,

=TEKEN(ASELECTTUSSEN(97;122)) geeft een kleine letter,
als je 97;122 vervangt door 48;57 dan krijg je een cijfer, en 65;90 levert hoofdletters.
je kunt nu ook combineren:
=TEKEN(ASELECTTUSSEN(97;122))&TEKEN(ASELECTTUSSEN(97;122))&TEKEN(ASELECTTUSSEN(48;57))

Groeten
Thoralf

En wil je het helemaal variabel maken dan stel je het samen uit de volgende formule:
=ALS(ASELECTTUSSEN(0;1);TEKEN(ASELECTTUSSEN(97;122));TEKEN(ASELECTTUSSEN(48;57)))
Deze levert je willekeurig of een kleine letter of een cijfer op en door deze formule 5 of 7 maal te herhalen kun je een reeks van 5 of 7 willekeurige tekens, kleine letters of cijfers, vormen.
 
Laatst bewerkt:
Hier een voorbeeld voor de code.
Elke verversing van het werkblad krijg je een nieuwe code.
 

Bijlagen

  • code voorbeeld babo.xls
    18 KB · Weergaven: 34
Beste DuckyInc,

Welkom op dit forum! De anderen zijn dit in hun enthousiasme jou te helpen vergeten :)

De geboden oplossingen werken allemaal, maar hebben hetzelfde nadeel. Bij openen, of op F9 klikken wijzigt het wachtwoord. Als dat niet de bedoeling is, dan dien je de gegenereerde wachtwoorden te kopiëren en de waarden ervan op te slaan.
Wat ook kan is op een cel gaan staan, dan F2, F9, Enter.

Groeten,
Richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan