• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel formulier dropdown list

Status
Niet open voor verdere reacties.
PSCS Lijst

Hey, Denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd. Als de gebruiker een volledige pallet moet hebben moet hij daar een kruisje zetten, anders leeg laten. Maar hij mag er geen cijfer of andere letter kunnen inzetten, aallen een "X" vandaar mijn code die ik probeerde te maken.

Je hebt nu gezorgd dat alle velden worden gewist als je op toevoegen klikt, maar nu komt de datum niet meer terug bij de volgende ingave, dat moet je het formulier eerst afsluiten.

Hallo VenA, Heb nog één probleempje gevonden. Ik had in de tabel zone zones toegevoegd en die verschijnen dan netjes in de combobox. Bij de PSCSTotaallijst doet deze het niet, als ik vanonder een artikel toevoeg verschijnt deze niet in de combobox. Heb al eens gekeken of er ergens in de code een range staat maar vind het helaas niet. Bij formules namen beheren staat de range inderdaad bepaald onder Table1, maar ik kom er niet in om deze aan te passen. Kan je mij helpen aub ;)

Het toegevoegde artikel in het voorbeeldbestand van post #19 staat niet in de tabel.

PSCS Bestellijst

Hallo mannen, ik zou eigenlijk altijd artikelen moeten kunnen toevoegen, dus bereik mag zeker tot rij 500. Waarom kan ik dat bereik niet zelf aanpassen? Is normaal toch vrij toegankelijk. Kom toch nog wat vervelende dingen tegen. Als ik alle test orders verwijder is de om en om kleur van de regels terug weg, iedere regel krijgt dan de kleur van de Kolom titels. Graag hulp aub? Bestand in bijlage.

Bijlagen

Waarom ga je niet verder met het voorbeeldbestand van VenA in post #20 ?
Is toch duidelijk uitgelegd.

PSCS Bestellijst

Hoy Albert,

Heb dit bestand van VenA nu gebruikt. Enkele dingen aangepast. Heb nu ook door dat je het blauwe hoekje naar onder moet trekken om namen of zones toe te voegen. Gelijk ik al eerder zij als ik alles verwijder in de "IngaveBestelling" tabel door te selecteren en delete te drukken, gaat hij bij een nieuwe bestelling verder NA de blauw witte regels. Als ik alle rijen verwijder veranderd de kleur plots naar dezelfde als de titelbalk

Heb nog enkel vraagjes om het ding helemaal af te werken.
Het opstartblad gebruik ik zodat gebruikers hier automatisch naar toe gaan en de rest niet mogen zien. De persoon die de bestelling afwerkt heeft een geheime knop, helemaal rechts boven naast de titel "PSCS bestelformulier" op "frmIngaveBestelling"
Allereerst nog ff zeggen dat ik de datum met uur nodig heb om te zien hoe laat ze iets besteld hebben. De aparte datum om in de Pivot tabel te kunnen selecteren op datum en het jaar om straks in 2022, statistieken te kunnen opvragen van 2021. Maar hier zullen jullie als ervaringsdeskundigen zeker een betere oplossing voor hebben, ik doe het met de kennis die ik heb.

1. Het tekstvak Pallet "X" is géén verplicht veld. Maar stel ze typen daar een andere letter of iets anders krijg je wel een melding maar je kan toch verder doen met het foute in het tekstveld. Hoe moet het nu zijn?
Als je daar iets anders typt dan een X moet je een melding krijgen dat dit niet juist is, maar stel je beslist om dit veld toch leeg te laten moet dit ook kunnen. Dus dat is toch iets anders dan een verplicht veld. Maar jullie kunnen dit misschien beter oplossen met een vinkje te gebruiken.

2 Kunnen jullie het veld "Opmerkingen" ook de tekst uitvullen (terugloop)

3. Als ik een Pivot wil maken met de "IngaveBestelling" tabel krijg ik nul waarde. Dit heb ik nu opgelost met een ander tabblad te gebruiken die deze gegevens overhaalt met (=waarde) hebben jullie een oplossing om de getalgegevens onmiddellijk als waarde te plaatsen in de" ingaveBestelling" tabel? In de "gegevens" tabel moet ik ook bij nieuwe invoer de formules doortrekken, de gegevens komen er niet automatisch in. Nogal omslachtig, maar vind niks anders momenteel.

Bijlagen

Heb nu ook door dat je het blauwe hoekje naar onder moet trekken om namen of zones toe te voegen
Nergens voor nodig, de eerste lege rij gebruiken en de tabel wordt automatisch aangevuld.

Zoek eens op tabellen leegmaken/ rijen verwijderen etc. dan lost de rest van de problemen 1e alinea zich op.

Rest volgt.

Voor de X: Gebruik geen mesagebox, maar zet er een label bij "alleen x toegestaan"
Het is me wel een raadsel wat die meerwaarde van "x" mag zijn.
Code:
Private Sub txtPallet_change()
If txtPallet.Value <> "x" Then
   txtPallet = ""
End If
End Sub

Teksvak opmerkingen:
Zet in de eigenschappen Multiline op TRUE

Pivot table:
Heb ik nog geen ervaring mee, dus maar even wachten op een andere helper.

opmerking: stel de tabindex in de userform eens goed in.

Laatst bewerkt:
PSCS Bestellijst

Hallo Albert,

Perfect, alle oplossingen waren ok. Even wat uitleg. De X dient voor het volgende: Gebruikers kunnen een aantal artikel bestellen, dat had je waarschijnlijk al gezien in de lange PSCSTotaallijst. Dus bv iemand besteld een mesje 1 stuk + tape 2 stuks, maar dan zijn er ook sommige die van een bepaald artikel een ganse pallet moeten hebben ipv 1 stuk. Dan zetten ze bij de aantallen bv1, en een kruisje bij pallet. Zo weet de persoon die de bestellingen bezorgt intern dat die zone een ganse pallet nodig heeft.

Dan mijn tabvolgorde is ok. Het meeste wordt deze lijst gebruikt om een zone te kiezen, welk artikel, de aantallen en de naam wie het besteld heeft. Dit wordt doorgaans meeste gebruikt. Pallet"X" en opmerkingen wordt zelden gebruikt , vandaar dat ik die in mijn tabvolgorde niet mee neem.

Nogmaals vriendelijk bedankt en hopelijk komt er nog iemand met een oplossing van de gegevens waarom die geen waarde weer geeft in mijn pivot tabel.

ps: waar kan ik eigenlijk dit bericht onderaan tekenen, ik bedoel dus Groeten .... nu plaatst ik dit in mijn bericht maar ik zie bij jullie dat dit apart staat.

Groeten Jacky

Voor de handtekening.
Als je bent ingelogd zie je rechtsboven onder het zoekvenster "instellingen"

Maak van het pallet gebeuren een vinkvak. Geen geknoei met welke letter dan ook.

PSCS Bestellijst

Hey VenA,

Inderdaad, ga ik eens mee aan de slag. Voor de rest ben ik blij dat ik zo ver ben. Werkt alleszins al goed. Allen nog ff de vraag aan VenA gericht. Ik moet nu mijn gegevens uit de tabel "IngaveBestelling" nog eens opnieuw overhalen naar een nieuwe tabel "Gegevens" omdat, als ik een pivot tabel wil maken, de waarde allemaal 0 zijn uit de "ingaveBestelling" tabel. Heb jij hier een oplossing voor?

Nogmaals even mee geven dat dit de opzet is ook van de file. Bestellingen kunnen doen en dat ik statistieken heb van het verbruik, lees Pivot tabel.
Wat was dit toch makkelijk in access :(

De extra tab is niet nodig. Je slaat het aantal nu als tekstwaarde op. Daardoor geeft de pivottable nullen als resultaat.

Gebuik cdbl(txtaantal) dan gaat het wel goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan