• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel formulier in Word bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

shalhevet

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Hallo,

Ik probeer een factuur te maken in word met behulp van Excel.

De bedoeling is dat bovenaan zou ik alle gegevens kunnen invullen van de ontvanger, factuurnr... etc....

Daaronder komt een excel blad met formules in de cellen die bedragen automatisch rekenen.

Nu is mijn probleem, wanneer ik de word document op beveiliging zet met " formulier invullen" kan ik niet meer in de excel blad wijzigingen brengen.

weet iemand hoe kan ik het excel blad ook beveiligen als een formulier zodat de cellen wel aangepast kunnen worden ook wanneer het document beveiligd is?

Zie bijlage voor 2 voorbeelden.

Alvast bedankt

Ik vrees dat je op deze manier weinig reacties krijgt op je vraag. Je zult toch iets duidelijker moeten zijn.

Ik heb hieronder even wat vragen in jouw tekst gezet:

De bedoeling is dat bovenaan zou ik alle gegevens kunnen invullen van de ontvanger, factuurnr... etc....
Dat bovenaan invullen, bedoel je daarmee dat je dat in Word wilt invullen?

Daaronder komt een excel blad met formules in de cellen die bedragen automatisch rekenen.
In jouw voorbeeld bestaan het Excel-blad uit een geplakte afbeelding/scfreenshot? Is dat de manier waarop je wilt "koppelen"?

Nu is mijn probleem, wanneer ik de word document op beveiliging zet met " formulier invullen" kan ik niet meer in de excel blad wijzigingen brengen.
Ik hebn geen Office 2007 maar ik schat in dat je dingen door elkaar haatl. Een formulier in Word is iets heel anders dan waar jij nu mee bezig bent.

Tip: ga dit anders opbouwen. Goodle eens op Verkoopfactuur Excel Microsoft en je komt uit bij de complete, gratis te download, factuurapplicatie van Microsoft.

Bedankt

Hoi,

Sorry voor de late reactie en bedankt voor je antwoord. even voor de duidelijkheid:

Dat bovenaan invullen, bedoel je daarmee dat je dat in Word wilt invullen?
Ja, ik bedoel dat de naam van de geadreseerde, datum, factuurnr., klantnr. etc... Deze gegevens wil ik graag in word kunnen veranderen... ik kan normaal gesproken het bestand vergendelen zodat alleen deze gegevens gewijzigd kunnen worden

In jouw voorbeeld bestaan het Excel-blad uit een geplakte afbeelding/scfreenshot? Is dat de manier waarop je wilt "koppelen"?
Nee, maar ik ken geen andere manier... kun je me hier helpen?

Ik hebn geen Office 2007 maar ik schat in dat je dingen door elkaar haatl. Een formulier in Word is iets heel anders dan waar jij nu mee bezig bent.
Naar mijn weten is een fromulier in word een bestand die je kunt vergendelen zodat alleen maar bepaalde delen gewijzigd kunnen worden. Als het anders heet mijn excuus, ik ken het niet :-(

maar wat ik bedoel is dus inderdaad een word bestand waarvan de bovengedeelte met de gegevens van de factuur en klantnaam gewijzigd kunnen worden en een tabel met formule in excel die bedragen kan optellen.

Ik wil het op die manier omdat in word heb ik ook de logo en de gegevens van het bedrijf onderaan de pagina en dat vind ik heel lastig om te maken in excel.

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is en hoor het graag

avlast bedankt,

Limor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan