• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

pf.de.vries

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2005
Hallo ik zit met een probleempje,

Ik heb een excel bestand gemaakt waar ik nu een formulier ter invoer wil gebruiken.

In blad 1 staat bv een namenlijst in kolom A.
In blad 2 staat een verzamellijst

Het formulier moet nu in een combobox de waarden zoeken in blad1,kolomA en na bevestiging invoeren in blad2,kolomC.

En ook wil ik dat bij elke bevestiging er een formule geschreven wordt naar blad2,kolomA. BV =maand (en de ingevulde datum in het formulier, cq. waarde blad2,huidige rij,kolomB)

Wie kan mij hierbij helpen, want overal kom ik alleen voorbeeld bestanden tegen waar de combo-opties in VBA opgegeven zijn en niet dynamisch door de gebruiker.

Alvast bedankt.
PF de Vries

Hey LucB,

Erg bedank voor je oplossing van de dynamische lijsten, ik kwam er niet uit.

Het is alleen wel de bedoeling dat ik een formule kan schrijven met de ok-knop omdat dit bestand op jaarbasis gebruikt gaat worden in de winkels en er zodoende erg veel regels in komen, als ik nu de maand, en week formules doortrek naar, vb, regel 12000 dan wordt het bestand direct al zo groot. Dit had ik zelf namelijk ook al bedacht...

Wanneer ik de formules schrijf na OK dan wordt het bestand met verloop van tijd pas groot; dit bevorderd de opslag en verwerkingssnelheid; Er komt namelijk ook nog een draaitabelgrafiek op.

Hartelijk dank Luc

Ik heb de formule voor de weeknummers nog aangepast omdat die een week achter lopen.

Ik dacht dat wanneer ik wist hoe ik een formule moest invoegen dat ik ook wel wist hoe ik een andere formule moet invoegen; helaas

Ik heb nog een formule nodig om de effectieve vultijd uit te rekenen en een formule om het aantal colli's per uur uit te rekenen.

De berekeningen heb ik als tekst in VBA gezet, misschien kun je daar ook je oog over laten gaan.

Tot zover erg bedankt

Pascal

Bijlagen

LucB,

Ik heb ondertussen de formule voor de effectieve vultijd wel voor elkaar, het lukt op een of andere manier niet met het gemiddeld aantal colli's per uur...

Ik heb het volgende gedaan...

V = Cells(Rows.Count, "L").End(xlUp).Row + 1

Range("L" & V).Formula = "=SOM(0,04164/RC[-1]*RC[-5]"

Hey LucB,

Ik ben er uit !:D

Ik moet in een komma in VBA als punt intoetsen...

V = Cells(Rows.Count, "L").End(xlUp).Row + 1

Range("L" & V).Formula = "=(0.04164/RC[-1]*RC[-5])"

Perfect!:D

Ik ben nu een blij mens, erg bedankt voor je opzet!

Groeten Pascal

Pascal,
Heb m'n best nog even gedaan.

Als meerwaarde heb ik de lijsten echt dynamisch gemaakt.( Waren ze nog niet)

De rest van je vragen ook verwerkt.

Vergelijk het maar eens.

Bijlagen

Nogmaals Hartelijk bedankt,:Thumb:

Nu kan ik echt alles in elkaar zetten

Ik had het niet zonder je gekunt.

Groeten en nog een fijn weekend(voor zolang..):)

Pascal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan