Ben bezig mijn handigheid met excel op te poetsen en uit te breiden.
Heb in Forms een vragenlijst gemaakt met als doel om als aanmelding te werken. Gekozen voor forms omdat er nog wat skips in vragen zitten. Alle antwoorden komen in een excelsheet. Tot zover geen probleem. Maar dan...... Ik moet de gegevens inzichtelijk maken, vergelijkbaar met een klantenkaart. Maar wel met verschillende criteria.
In power query een sheet aangemaakt die gegevens ophaalt. ben dat nog aan het verfijnen.
Allereerst loop ik tegen probleem aan dat als ik dit tweede zgn getransformeerde werkblad open, komen de nieuwste aanmeldingen er niet bij.
Dan wil ik nog formulieren in excel maken maar wel zo dat een lijst van de aanmeldingen die voldoen aan voorwaarden te zien is, dus bijv. alle mannen en vrouwen apart.
Daarna zal iemand dan bepaalde velden aanvullen met gegevens, bijv dag voorlichting Of gegevens wijzigen. Op welke manier zou ik dat kunnen realiseren?
Vroeger gebeurde in een werksituatie dat in acces, inclusief formulier. Maar de bestanden staan in sharepoint dus moet voor gebruikers en enkele externen te raadplegen zijn.
Wie wil eens meedenken? Hoef geen kant en klare oplossing, meer een wegenkaart
Of een voorbeeld van vergelijkbaar. Heb al lang gezocht maar de oplossing worden vaak te technisch, met meerdere bestand enz.
Heb in Forms een vragenlijst gemaakt met als doel om als aanmelding te werken. Gekozen voor forms omdat er nog wat skips in vragen zitten. Alle antwoorden komen in een excelsheet. Tot zover geen probleem. Maar dan...... Ik moet de gegevens inzichtelijk maken, vergelijkbaar met een klantenkaart. Maar wel met verschillende criteria.
In power query een sheet aangemaakt die gegevens ophaalt. ben dat nog aan het verfijnen.
Allereerst loop ik tegen probleem aan dat als ik dit tweede zgn getransformeerde werkblad open, komen de nieuwste aanmeldingen er niet bij.
Dan wil ik nog formulieren in excel maken maar wel zo dat een lijst van de aanmeldingen die voldoen aan voorwaarden te zien is, dus bijv. alle mannen en vrouwen apart.
Daarna zal iemand dan bepaalde velden aanvullen met gegevens, bijv dag voorlichting Of gegevens wijzigen. Op welke manier zou ik dat kunnen realiseren?
Vroeger gebeurde in een werksituatie dat in acces, inclusief formulier. Maar de bestanden staan in sharepoint dus moet voor gebruikers en enkele externen te raadplegen zijn.
Wie wil eens meedenken? Hoef geen kant en klare oplossing, meer een wegenkaart
