• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel-functie ALS en GELIJK

Status
Niet open voor verdere reacties.

kdankers

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
Ik gebruik normaal dit functie =ALS(GELIJK(G4;Tournament!H4);32;0), maar ik kom erachter dat dit niet perfect is, want als G4 leeg is en Tournament!H4 ook leeg is, is het WAAR! Dat moet dus niet. Weet je misschien code dat als het cel leeg is, net als in andere cel, toch ONWAAR is?

Alvast bedankt!

=ALS(OF(NIET(GELIJK(G4;Tournament!H4));EN(ISLEEG(G4);ISLEEG(Tournament!H4)));0;32)

Sorry, te vroeg gejuicht. Als veld G4 leeg is en H4 van Tournament ook leeg is, wordt toch 32 punten gegeven, en dat is niet de bedoeling.
Ik heb ook in Help van Excel gezocht maar daar word ik niet veel wijzer van.

(BTW: Ik kon een uur niet in Helpmij.nl, alweer server-probleem?)

Geplaatst door kdankers
Sorry, te vroeg gejuicht. Als veld G4 leeg is en H4 van Tournament ook leeg is, wordt toch 32 punten gegeven, en dat is niet de bedoeling.
Niet te vroeg gejuicht!
Als G4 leeg is en H4 van Tournament is ook leeg, dan geeft de formule 0 als uitkomst en geen 32. Als dat bij jou niet het geval is (en natuurlijk onder de veronderstelling dat je de formule juist hebt overgenomen), dan zijn die beide cellen bij jou niet leeg.
NB: Als er in een cel een formule staat, dan is voor Excel - ongeacht het resultaat van de formule - die cel niet leeg !

H4 van Tournament is misschien niet echt leeg, het bevat formule ( =ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(F144;C143:D144;2));"";VERT.ZOEKEN(F144;C143:D144;2)) )

Is H4 die geen tekst bevat (wel een formule) eigenlijk wel leeg of niet?

Geplaatst door kdankers
Is H4 die geen tekst bevat (wel een formule) eigenlijk wel leeg of niet?
Lees nou toch eens goed!
In mijn vorig bericht schreef ik toch duidelijk (ik herhaal):
Als er in een cel een formule staat, dan is voor Excel - ongeacht het resultaat van de formule -die cel niet leeg !

Ooooh ja, nu snap ik het, sorry.

Dus ik kan dat formule niet in dit geval gebruiken? Is er geen andere mogelijkheid, andere formule ipv ISLEEG?

Er zal wel een andere oplossing zijn. Maar om goed te kunnen antwoorden moeten we ook goed weten wat je precies wil bereiken. Het handigst is als je (een gedeelte van) je werkmap (of een demo) hier op het forum plaatst.

Ik ben er niet helemaal zeker van wat je wil, maar misschien is dit wel voldoende:

=ALS(EN(G4=Tournament!H4;Tournament!H4<>"");32;0)

Nu geeft ie wel echt 0 als allebei leeg is!! :thumb:

Bedankt voor de moeite! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan