• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel functie gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

loukskywalker

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2014
Hallo,

Ik ben nieuw, als in net een account aangemaakt. Ik kijk al een tijdje mee op het forum. En kon altijd een passend antwoord vinden! Super dat zoveel mensen elkaar willen helpen.

Ik zal direct met de deur in huis vallen;
Ik heb het volgende "probleem" Ik maak gebruik van excel 2010

*Helaas door bedrijfspolicy is het niet toegestaan enige gegevens te plaatsen. Ik heb dus alles behalve het broodnodige moeten verwijderen...*

Ik heb in tabblad(productvolgkaart) een revisienummer staan, welk verwijst naar het revisienummer op een ander tabblad (helpmij.nl 1)
Als ik op de productvolgkaart alle gegevens invul verandert automatisch op een ander tabblad het revisienummer.
Nu wil ik dat, zodra het revisie nummer en datum worden ingevoerd op de produktvolgkaart. De wijzigingsdatum ook automatisch veranderd in het tabblad helpmij.nl 1, helpmij.nl 2 etc.
Verandert het revisienummer, moet ook de datum weer meeveranderen!
Dit moet vervolgens per kolom, want elke kolom(rechterzijde) staat voor een tabblad, wat allemaal een ander revisie nummer hebben, en dus ook een andere datum.

het kan dus ook dat :
1 rij (dus met 1 datum) 2x het zelfde revisienummer heeft maar dus in 2 verschillende tabbladen (helpmij.nl 1 / helpmij.nl 2 etc.) word weergeven
1 rij (dus met 1 datum) 2 verschillende revisienummer heeft maar dus in 2 verschillende tabbladen (helpmij.nl 1 / helpmij.nl 2 etc.) word weergeven
(zoals in het voorbeeld)

Bekijk bijlage helpmij.nl.xlsx

Ik hoop dat het duidelijk is, zo niet stel uw vraag en ik zal deze zo juist mogelijk proberen te beantwoorden!

Laatst bewerkt:
Ik heb voor jou de formule in tabblad helpmij.nl 1 geplaatst, vermijd samengevoegde cellen kan problemen geven bij formules, Let ook op de onderscore helpmij.nl_1.

Bijlagen

Jean Paul.

Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest:
Als ik in een tabblad (helpmij.nl 1 bv.) een wijziging maak. Moet dit genoteerd worden op de volgkaart.
Zo kan iedereen binnen het bedrijf zien wanneer welke wijziging heeft plaats gevonden.
Om ervoor te zorgen dat iedereen de zelfde documenten (uitgeprint) hanteerd. Heb ik een revisie nr. i.c.m. een datum doorgevoerd.

Dus ik maak een aanpassing op tabblad helpmij.nl 1.
Nu moet ik op de volgkaart eerst invullen wanneer ik deze wijziging heb doorgevoerd, vervolgend vul ik in de zelfde rij het nieuwe revisie nummer in.
Nu verandert vanzelf het revisie nummer in helpmij.nl 1 van 1 naar 2.
in de rij eronder naast wijzigingsdatum (='helpmij.nl 1'!Y2:AJ2) moet nu de wijzigingsdatum komen te staan welke we zojuist ingevuld hebben op de volgkaart.

Dus wanneer de volgkaart word ingevuld, moet hij dit automatisch aanpassen naar de andere (bijbehorende tabbladen).
het probleem is, dat ik straks 100'en rijen ga krijgen. en op elk van die rijen, kan een nieuwe datum met reviesie nummer komen. deze moeten dan weer gelinkt worden naar het juiste tabblad, als het ware link je van het tabblad terug naar de volgkaart.

Na zelf na te denken zoek ik iets in de vorm van:

Inhoud CEL ('helpmij.nl 1'!Y2:AJ2) = Als rev.nr (op volgkaart) gelijk is aan ('helpmij.nl 1'!AI1:AJ1) , dan is dat de waarde in cel Volgkaart!Z21 vervolgens moet dan de datum komen te staan van cel Volgkaart!A21

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom moet dat per sé in verschillende werkbladen gezet worden?
Zet alle wijzigingen in Blad1 en zet er een filter over te verifiëring.

Hoe bedoel je dit?
Op elk tabblad, waar een wijziging in plaatsvind, moet datum en revisienummer worden aangepast, Zo kunnen we in productie en op kantoor direct zien wie er wel of niet de meest recente versie heeft van het document. Echter vergeten veel van mijn collega's de datums aan te passen, na het aanpassen van het revisie nummer. Dus wil ik dit gelinkt maken.
Zodra het hoogste revisienummer op dat werkblad staat, verwijst dat naar het revisienummer op de volgkaart, hier aan is die datum gekoppeld, welke vervolgens weer op het werkblad moet komen.

Als iemand hier een andere optie voor heeft, om dit te linken hoor ik het ook graag :)

Zodra een helpmij tabblad wordt geopend verschijnt in cel Y2 van dat tabblad de datum adhv het revisienummer en tabbladnaam.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Zodra een helpmij tabblad wordt geopend verschijnt in cel Y2 van dat tabblad de datum adhv het revisienummer en tabbladnaam.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

@Roncancio

Bedankt, dat is precies wat ik zocht. Hoe heb je dit gedaan c.q.? Waar heb je welke formules oid ingevuld?

Dit is niet met formules gedaan, maar met VBA.
Via ALT-F11 kom je in de VBE waar de VBA-code staat.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan