• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel gegevens eruit filteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter DrB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DrB

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Hallo,

Ik heb een lijst met mailadressen die zich uitgeschreven hebben uit een nieuwsbrief.

Nu heb ik een nieuwe lijst in excel met op elke rij een mailadres. Nu wil ik alle uitgeschreven mailadressen uit dit bestand verwijderen. Is hier een goede snelle manier voor?

Samengevat:

Ik heb een lijst X met 1000 e-mailadressen. Daar wil ik alle adressen die in lijst Y staan uit halen.

Mvg,

Bas

Dat kan ingewikkeld (?) maar ook met een hulpkolom in het originele bestand en de VERT.ZOEKEN functie.

Als in het bestand de mailadressen van de uitgeschreven personen in kolom A staan, en in het originele bestand is kolom H de hulpkolom en kolom E bevat de mailadressen, dan kun je in het originele bestand de formule in H2 zetten om te zoeken of het mailadres in het andere bestand voorkomt.

Code:
=als(isnb(vert.zoeken(E2;[COLOR="Blue"]<bestandsnaam>[/COLOR]A:A;1;onwaar);"Nee";"Ja")

waarbij je <bestandsnaam> moet vervangen door de echte naam van je bestand met uitgeschreven personen

Gert bedankt voor je snelle antwoord.

Het is me nog niet geheel duidelijk.

Lijst X.xls moet ik alle mailadressen in Kolom E zetten en in cel H2 zet ik de formule?.
Lijst Y.xls met de uitgeschreven staan in Kolom A.

Ik kan dus verwijzen naar dat bestand, door enkel de naam om te geven, ik hoef geen abosuluut path of iets dergelijks op te geven?

De formule wordt dan:

Code:
=als(isnb(vert.zoeken(E2;<y.xls>A:A;1;onwaar);"Nee";"Ja")

Het gaat trouwens om 1759 uitgeschreven, dus moet ik dan alles 1 per 1 bekijken of hij al bestaat?

In bijlage een andere mogelijkheid. Uitleg op Blad1

Mvg

Rudi

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan