• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel gegevens splitsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Strange Bird

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2004
Berichten
154
Ik heb het volgende probleem

Ik heb een grote excel sheet met adressen + huisnummers.

vb:
tabel met NAW:

adres:
dorpsstraat 18
van doornenplantsoen 40

Is het ook mogelijk om deze automatisch te splitsen in een kolom ADRES en HUISNUMMER?

Als ik dit handmatig moet gaan doen kan ik wel een paar weken uittrekken...:confused:
 
Tekst naar Kolommen

Oplossing 1:
In het menu Data heb je de optie Tekst naar Kolommen. De handleiding zegt hierover:
----
Separate text across cells
Select the range of cells that contains the text values.
The range can be any number of rows tall, but no more than one column wide.

On the Data menu, click Text to Columns.

Follow the instructions in the Convert Text to Columns Wizard to specify how you want to divide the text into columns.
----
Het zal een begin zijn. Van als je straat 'Van Hogendorplaan 23' splitst de wizard 'Van' en 'Hogendorplaan'. Dan heb je een oplossing, maar een nieuw probleem. Noem dit probleem 2.

Oplossing 2:
Herhaal de handeling met de wizard voor de kolommen die nog niet goed zijn, dus in mijn voorbeeld op het restant 'Hogendorplaan 23'. Enzovoort, enzovoort. Tenslotte heb je een nieuw probleem, namelijk dat 'Van' en 'Hogendorplaan' en '23' in apart kolommen staan. Noem dit probleem 3.

Oplossing 3:
Voeg een nieuwe A-kolom in en concateneer de tekstkolommen met een simpele formule:
NL: =SPATIES.WISSEN(B1&" "&C1)
EN: =TRIM(B1&" "&C1)

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan