• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

EXCEL gegevens uit ander excel bestand halen?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

danitones

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2005
Beste mensen,

ik heb de volgende vraag,

Ik heb 1 soortvan factuurexcel bestand, en een excelbestand met allerlei artikelen (met artikelcode) en prijzen etc.

Nu wil ik graag weten of het mogelijk is om, als ik in het factuur programma de "artikelcode" intoets, dat er in het volgende veld de bruto prijs komt te staan..

Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Mochten jullie nog vragen hebben, zal ik die asap proberen te beantwoorden

(Dus als ik 4007xxx intoets, dat er dan in het volgende veld de prijs van die code komt te staan.)

Hi Danitones,

dit doe je met een V-Look up. De formule maak je in de cel waar je de prijs zichtbaar wil krijgen, naast de cel dus waar je de code zal invoeren. Als look up value verwijs je naar de cel waarin je de artikel code intoetst. Als table array geef je de reeks op waar zowel alle codes als alle prijzen staan (dit zal in de regel een ander werkblad zijn). als col index nummer geef je het nummer van de kolom waarin je de prijzen hebt genoteerd en je begint te tellen vanaf de eerste kolom in je table array.

Range look up = false

indien nog onduidelijk laat even weten dan stuur ik je een voorbeeld

hey ,

Dit doe je met VERT.ZOEKEN ofwel vertikaal zoeken
bijgaande een klein voorbeeldje met uitleg van de toepassing

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties!

Alleen wil het me nog niet helemaal lukken,

bij Onwaar krijg ik de melding "N/B" dus dat ie de waarde niet kan vinden, en als ik waar doe, krijg ik een "nergens" op gebaseerde prijs.

ik heb dus de volgende formule:
=VERT.ZOEKEN(E30;catalogus!A1:K9830;8;ONWAAR)
E30 is het artikelnummer dat gezocht moet worden,
catalogus = tabblad met alle gegevens
A1:K9830 (alle gegevens uit de tabel)
8 = rij met bruto prijzen

PS.
als ik catalogus!A1:K9830 verander in catalogus!F:F (in deze kolom staan alle artikelnummers, krijg ik de volgende melding: #VERW!

Laatst bewerkt:
Het is gelukt..

Ik had de "artikelnummers" niet in de 1ste kolom staan ;)

Thx iig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan