• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

[Excel] getal aan kolom koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buzzy

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2009
Hallo,

wie kan mij helpen? Ik wil met 2 getallen op bv. rij 1 een bereik van kolommen aangeven. De cellen die op rij 1 binnen het bereik van deze kolommen vallen moeten rood worden.

Bv.: A1=25 en B1=35. Dan moeten de cellen Y1 tot en met AI1 rood worden. Y is de 25ste kolom vanaf links en AI de 35ste.

Hoe doe ik dit? :(

Buzzy,

Probeer het eens met de voorwaardelijke opmaak.

Hallo,

wie kan mij helpen? Ik wil met 2 getallen op bv. rij 1 een bereik van kolommen aangeven. De cellen die op rij 1 binnen het bereik van deze kolommen vallen moeten rood worden.

Bv.: A1=25 en B1=35. Dan moeten de cellen Y1 tot en met AI1 rood worden. Y is de 25ste kolom vanaf links en AI de 35ste.

Hoe doe ik dit? :(

Formule voor Voorwaardelijke opmaak:
Code:
=EN(KOLOM()>=$A$1;KOLOM()<=$B$1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Formule voor Voorwaardelijke opmaak:
Code:
=EN(KOLOM()>=$A$1;KOLOM()<=$B$1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Thnx, dat werkt! Maar nu wil ik dat als in C1 "jaap" staat het bereik tussen D1 en F1 groen wordt. En als er "henk" in G1 staat moet bereik H1 en I1 blauw worden. Moet dus een voorwaardelijke opmaak toevoegen.

=ALS(C1="jaap")EN(KOLOM()>=$D$1;KOLOM()<=$F$1)

Zo?

Of =ALS(EN(KOLOM()>=$ED$9;KOLOM()<=$EE$9;$EF$9="jaap"))?

Groeten

Laatst bewerkt:
Bijna.

Code:
=EN(KOLOM()>=$ED$9;KOLOM()<=$EE$9;$EF$9="jaap")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Thnx man! Het werkt echter kan ik per cel, in mijn geval per rij, maar 3 voorwaardelijke opmaken (verschillende kleuren) maken. Ik wil er meer. Kan dat en zo ja, hoe?

Groeten

Thnx man! Het werkt echter kan ik per cel, in mijn geval per rij, maar 3 voorwaardelijke opmaken (verschillende kleuren) maken. Ik wil er meer. Kan dat en zo ja, hoe?

Groeten

Dat hangt van je Excel versie af.
Excel 2003 heeft maximaal 3 voorwaardelijke opmaken. Excel 2007 heeft er meer.

Wil je in Excel 2003 toch meer kleuren gebruiken dan dien je gebruik te maken van VBA-code.
De code is niet moeilijk te schrijven.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan