• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel: Gevensvalidatie lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk uitgevonden, elk keer inzoomen en uitzoomen hebben er geen zin in.
nu weet ik er geen andere eigenschappen om te aanpassen. toch bedankt :)

Heb een vraagje,

In Excel kreeg ik een foutmelding als ik een cel met getal gekopieerd is dan komt een #N/B.
Sneller gekopieerd: een cel met kleine plus kreeg ik ook andere foutmelding van VBA.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Intersect(Target, Range("D:ND").SpecialCells(xlCellTypeAllValidation)) Is Nothing Or Target(1) = "" Then Exit Sub
    If Target(1).Offset(, 3 - Target.Column) = "" Then Exit Sub
    With Application
        .EnableEvents = False
        Target.Value = .VLookup(Target.Value, [Status].Resize(, 9), .Match(Target.Offset(, 3 - Target.Column).Value, [ALGEMEEN], 0) + 1, False)
        .EnableEvents = True
    End With
End Sub

hoe maakt je een VBA met getal skipcheck? wil je VBA van hierboven beetje aanpassen?

cel met kleine plus
Dat heet de vulgreep.

Code:
    If Intersect(Target, Range("C:G").SpecialCells(xlCellTypeAllValidation)) Is Nothing Or Target(1) = "" Then Exit Sub
    If Target(1).Offset(, 2 - Target.Column) = "" [COLOR="#FF0000"]Or IsNumeric(Target.Value)[/COLOR] Then Exit Sub
    With Application
        .EnableEvents = False
        Target.Value = .VLookup(Target.Value, [Status].Resize(, 4), .Match(Target.Offset(, 2 - Target.Column).Value, [Plan], 0) + 1, False)
        .EnableEvents = True
    End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Aha, vulgreep..
Het werkt goed met kopiëren maar ik krijg foutmelding als ik lange vulgreep doe. er staat" Fout 13 tijdens uitvoering: Typen komen niet elkaar overeen"
Kan je dit oplossen? :)

Code:
    If Intersect(Target, Range("C:G").SpecialCells(xlCellTypeAllValidation)) Is Nothing Or Target(1) = "" Then Exit Sub
    If Target(1).Offset(, 2 - Target[COLOR="#FF0000"](1)[/COLOR].Column) = "" Or IsNumeric(Target[COLOR="#FF0000"](1)[/COLOR].Value) Then Exit Sub
    With Application
        .EnableEvents = False
        Target.Value = .VLookup(Target.Value, [Status].Resize(, 4), .Match(Target.Offset(, 2 - Target.Column).Value, [Plan], 0) + 1, False)
        .EnableEvents = True
    End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan