• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel grafiek beperken

Status
Niet open voor verdere reacties.

NRPvdW

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2010
Hallo,

Ik ben voor mijn profielwerkstuk in 6VWO bezig met Excel, ware het niet dat ik het programma vrijwel nooit gebruik en ik er niet zoveel ervaring mee heb. Momenteel heb ik een aantal rijen in een spreadsheet onder elkaar gezet, met een aantal kolommen naast elkaar met gegevens. Het is mijn bedoeling om een grafiek te tekenen met meetgegevens met alleen de rijen waar een bepaalde waarde in een andere kolom juist is. Ik heb bijvoorbeeld in één kolom een enquête antwoord staan dat nee, ja of onbekend luidt. Alleen in de rijen waar nee staat moet de grafiek worden getekend.

Weet iemand hoe dit moet? Moet ik een soort if-functie gebruiken? Ik zou het het liefst googelen, maar ik heb geen idee waar ik dat zou moeten vinden.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,

Nils.

Hallo,

Ik ben voor mijn profielwerkstuk in 6VWO bezig met Excel, ware het niet dat ik het programma vrijwel nooit gebruik en ik er niet zoveel ervaring mee heb. Momenteel heb ik een aantal rijen in een spreadsheet onder elkaar gezet, met een aantal kolommen naast elkaar met gegevens. Het is mijn bedoeling om een grafiek te tekenen met meetgegevens met alleen de rijen waar een bepaalde waarde in een andere kolom juist is. Ik heb bijvoorbeeld in één kolom een enquête antwoord staan dat nee, ja of onbekend luidt. Alleen in de rijen waar nee staat moet de grafiek worden getekend.

Weet iemand hoe dit moet? Moet ik een soort if-functie gebruiken? Ik zou het het liefst googelen, maar ik heb geen idee waar ik dat zou moeten vinden.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,

Nils.

Nils wat is 6VWO = dat 6 VoorWaardelijke Opmaak ? of is dit voor school ?

Dag Nils

Je hebt 2 makkelijke alternatieven.

Ofwel zet je ALS formules in een nieuwe kolom. Als er nee staat, neem je de waarde over uit de kolom die je wil uitzetten, anders neem je NB() als resultaat van de ALS functie. Die NB()'s worden niet uitgezet door Excel.

Ofwel verberg je rijen die niet nee zijn, en geef je aan Excel aan om verborgen rijen niet te tonen op de grafiek. Dan hoeft een extra kolom niet.

Wigi

Nee, niet Voorwaardelijke Opmaak. Het is voor school.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan