• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel grafiek in Word ontkoppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cowgirl10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2010
Berichten
1
Ik ben niet echt handig met Excel en Word en was al beretrots dat ik een in Excel gemaakt grafiekje via copy-paste in mijn Word document kon plaatsen.
Het vervelende is dat de grafiek in Word steeds meeverandert als ik in het Excel file iets verander. Ik kan me voorstellen dat het heel handig is als dat gebeurt maar in dit geval wil ik dat dus niet.

Hoe kan ik deze 'link' uitzetten????

Alvast bedankt voor jullie hulp!
:d cowgirl
 
cowgirl,

Kijk eens bij Excel onder: Bewerken of je daar Koppelingen kunt selecteren. Als dat zo is, kun je de koppeling ongedaan maken.
 
Wil je dit in de toekomst vaker gaan doen kan je dit volledig automatiseren dmv een macro die ahw een afbeelding van je grafiek in een nieuw, of op een door jou voorbestemde plaats in een bestaand document plaatst. Moest je hierin geïnteresseerd zijn laat je maar iets weten.
 
Volgens mij is de makkelijkste oplossing om deze grafiek vanuit Excel te kopiëren naar Word. En dan de optie plakken speciaal te gebruiken (rechter muisknop).
Dan kan je het bv. als JPEG formaat plakken en dan veranderd je grafiek niet meer mee als je de gegevens in Excel veranderd.
Succes er mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan