• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel grafiek maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

boykedevries

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Hallo mede forumleden,

Voor het vak bouwfysica moet ik een aantal gegevens in een grafiek zetten. Heeft iemand enig idee hoe ik een soortgelijke grafiek maak als mijn voorbeeld afbeelding?

De rechthoekjes op de achtergrond stelt een spouwmuur voor. die moet ook in mijn grafiek komen.

Groetend

Bijlagen

• dampspanning.jpg
    dampspanning.jpg
    38,7 KB · Weergaven: 217
Hoi Boyke,

De meest eenvoudige manier is om zowel het grafiekgebied als het tekengebied op doorzichtig te zetten. Je ziet nu de celen van Excel achter de grafiek. Deze cellen geef je een kleur.

Een andere oplossing kan ik ook nog wel bedenken, maar dan moet je met grafieken onder elkaar werken.

Gr,

Jeroen

Je kan meerdere grafiektypen combineren in 1 grafiek. O.a. een lijngrafiek en een staafdiagram.

Hallo,

Ik heb het een en ander geprobeerd maar ik kom er echt niet uit. Hoe voeg je twee grafiektypes samen tot 1? En hoe krijg ik 2 y-assen in de grafiek zoals bij het voorbeeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan