• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smartguy

Meubilair
Lid geworden
13 jul 2001
Berichten
7.240
Hoi,

wie kan me uitleggen hoe ik van een paar gegevens een grafiek kan maken?

Ik snap er nog niet echt veel van, bijv. als ik in een vakje 58 Hz heb staan dan kan de grafiek dit niet vinden en dan klopt de hele grafiek niet dus:( Ook wil ik meerdere gegevens in een grafiek, bijv, scherpte, kleur etc.

Wie kan me helpen? (Ik heb even het Excel bestand als .zip toegevoegd zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel)

Alvast bedankt voor de hulp,
 

Bijlagen

  • beeldscherm.zip
    5,9 KB · Weergaven: 79
Laatst bewerkt:
Smartguy hij ziet de waarden als tekst bv 150 graden.
Maak er maar eens 150 van dan doet hij het wel.
 
ja, dat snap ik. Maar dan weet je niet dat het dus bijv. graden zijn maar kunnen het net zo goed koeien zijn:D;)
 
ik 'zit' haast op excel, wil je ook wel helpen, maar je vraag is niet duidelijk
 
Je kan toch in de uiterst rechterkolom zetten "in ºC".
Er moet volgens mij ook nog iets zijn die tekst kan omzetten naar getallen. Maar dat moet ik even zoeken.
 
dat kan wel. maak er 150 van. en zet vervolgens op de x-aqs(of y-as, tis maar hoe je em wil maken) in de legenda wat het betekend, dus dan krijg je op de x-as de waarden en op de y-as de betekenis. Dat betekent ook dat het wel mogelijk is om meerdere dingen in een grafiek te maken, maar dat het moeilijk wordt om verschillende betekenissen op de x-as te plaatsen, zeker als de waardes op de y-as ver uiteen lopen. Ik zou in de blauwe vlakken ook de format van het getal zetten, zoals mm, graden etc etc.

wil je het toch proberen :

invoegen
grafiek
kolom(of wat voor grafiek je ook wilt maken)
dan drag je met de muis om de gegevens heen die je erin wilt hebben, met ctr selecteer je meerdere NIET-aan eengesloten cellen. vergeet niet ook de blauwe vlakken mee te nemen. en klaar is klara.

xls weer bijgevoegd. nu met grafiek
 

Bijlagen

  • vergelijkingbeeldscherm.zip
    6,9 KB · Weergaven: 68
Speedbird, harstikke bedankt:)

Ik heb het nu zelf geprobeert en het is aardig gelukt:)
Bedankt nogmaals:thumb:
 
yw,
excel is een prachtig programma, als je ermee om weet gaan. Niks wat je niet kunt doen.
als je nog wat hebt hoor ik het wel.

hoi!
 
Geplaatst door speedbird220
yw,
excel is een prachtig programma, als je ermee om weet gaan. Niks wat je niet kunt doen.
hoi!

Inderdaad, dat merk ik :cool: Topprogramma:) Eindelijk eens iets goeds van Microsoft:p:D;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan