Excel grafieken kopieeren en plakken in een access tekst veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Multispeed

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2010
Goedemorgen,

Ik heb een kleine access database gemaakt waarin ik een aantal dingen in bijhoud. Het draait in de database allemaal om 1 memoveld die richtekst aan kan, maar hier wil ik iets mee wat ik niet kan vinden. Ik werk ook met excel grafieken en nu wil ik die er graag in plakken, echter........

Dat wil niet en ik heb geen idee hoe ik het kan oplossen. Ik heb al geprobeerd een bound frame object te maken en doormiddel van de control source mijn tabel teksten daarin te doen verschijnen, en doormiddel van daar op te dubbelklikken ik bijvoorbeeld die grafieken kan plakken.

Dit werkte niet dus heb ik een unbound frame object gebruikt maar ook deze werkt niet.

Mijn vraag is dus nu.. is het op 1 of andere manier mogelijk om via een veld in access mijn gegevens uit de databse te laten zien en hier ook nog een grafiek bij te plakken ?

Begrijp ik goed dat je gegevens in Access hebt staan, daar vervolgens via Excel een grafiek van maakt, die je vervolgens weer in Access wilt plakken? Waarom maak je de grafiek niet gewoon in Access? Ik denk namelijk niet je een grafiek kunt plakken/koppelen in Access, al vermoed ik dat je met 2007 werkt, waar het misschien nog wel zou moeten kunnen. Maar dan nog vraag ik me af of je wel een interactieve grafiek krijgt...

Ja dat klopt inderdaad

Echter ik heb nog heel veel excel documenten waarin tekst en grafieken staan en om die nou allemaal opnieuw te maken in access is ook zo dubbel. Wat ik ook geprobeerd heb is een bound frame object te koppelen aan dat excel document, maarja dan gaat mijn hele database principe verloren :( want als ik ooit iets verplaats is hij die verwijzing ook weer kwijt.

En het grafiek pasten verhaal is mogelijk want als ik een unbound frame object (word) pak dan kan ik daarop dubbelklikken en alle informatie pasten die ik wil. Echter ik kan in zoon unbound frame object mijn database gegevens niet laten zien omdat bij opties (control source) mist.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan