• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel + groepen splitsen/filters?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoogland

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
ik heb gegevens verzameld van twee groepen patienten: RA en OA. deze zitten in 'e'en bestand. Nou wil ik graag de resultaten analyseren van alleen de OA patienten.

Wie kan mij vertellen hoe ik alleen deze groep eruit kan filteren? En is het dan handig omhet als twee bestanden op te slaan of het via het tabbladsysteem in 'e'en bestand te houden?

Groeten

Annemarie Hoogland

Helpt het als je alles selecteerd en daarna sorteerd op de kolom waar je RA of OA in zet?

reactie selectie

Pre zei:
Helpt het als je alles selecteerd en daarna sorteerd op de kolom waar je RA of OA in zet?

Ik snap het niet?
Ik heb twee patientengroepen, met van elke groep minstens 20 kolommen met variabelen.
Hoe moet ik dan alles selecteren en sorteren op de kolom waar ik RA of OA in zet?

Annemarie,
Kun je iets meer info geven over hoe je bestand is opgebouwd. Pas dan kan er gericht met je meegedacht worden. Desnoods plaats je een voorbeeld bestandje hier.

Beste Annemarie,

In het juist stellen van de vraag, zit vaak al het antwoord. Jij ziet het bestand voor je neus, wij zien alleen jouw woorden. :thumb:

Als je in één kolom RA en OA hebt staan om de patiënten te classificeren, dan kun je de hele tabel op die kolm sorteren. Dan komen de RA's en de OA's netjes bij elkaar te staan. Je kunt dan eenvoudig een deel knippen en plakken op een ander werkblad bijv.

Groeten,

Richard

probleem opgelost: filter geplaatst

Hoogland zei:
Ik snap het niet?
Ik heb twee patientengroepen, met van elke groep minstens 20 kolommen met variabelen.
Hoe moet ik dan alles selecteren en sorteren op de kolom waar ik RA of OA in zet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan