• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel groeperen en optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manon22

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2012
Hoi,

Kan iemand mij helpen met de formule hieronder:

=ALS(RIJ()-RIJ($AA$4)>=AANTAL.ALS('T:\Samenwerking\EA_projectadmin\Factureercyclus\AFBLIJVEN!!!!\[Uren_per zaak_per_PL.xlsm]Efficy'!C$3:C$5000;AA$1);"";INDEX('T:\Samenwerking\EA_projectadmin\Factureercyclus\AFBLIJVEN!!!!\[Uren_per zaak_per_PL.xlsm]Efficy'!E$1:E$5000;SOMPRODUCT(GROOTSTE(('T:\Samenwerking\EA_projectadmin\Factureercyclus\AFBLIJVEN!!!!\[Uren_per zaak_per_PL.xlsm]Efficy'!C$1:C$5000=AA$1)*(RIJ('T:\Samenwerking\EA_projectadmin\Factureercyclus\AFBLIJVEN!!!!\[Uren_per zaak_per_PL.xlsm]Efficy'!E$1:E$5000)-RIJ('T:\Samenwerking\EA_projectadmin\Factureercyclus\AFBLIJVEN!!!!\[Uren_per zaak_per_PL.xlsm]Efficy'!$C1)+1);AANTAL.ALS('T:\Samenwerking\EA_projectadmin\Factureercyclus\AFBLIJVEN!!!!\[Uren_per zaak_per_PL.xlsm]Efficy'!C$1:C$5000;AA$1)-RIJ()+RIJ($AA$4)))))

Ik moet altijd eerst het bronbestand (Uren_per zaak_per_PL.xlsm) openen en dan werd de formule doorgerekend.

Regelmatig werkt de formule opeens niet meer. Daarom mijn vraag of iemand een andere formule weet.

Wat er moet gebeuren is dat uit het bronbestand Uren_per zaak_per_PL.xlsm moet in mijn doelbestand komen te staan: wie er op een zaak heeft tijd geschreven in 1 kolom en hoeveel uren in een kolom ernaast.

Naam-medewerker aantal-uren
Piet 20
klaas 15
Truus 5

In het bronbestand Uren_per zaak_per_PL.xlsm staat in kolom C de zaaknummers, in kolom B de namen van de medewerkers en in kolom E het aantal uren (per medewerker per zaak).

Ik heb bovenstaande formule van ook van internet en aangepast aan mijn bestand en pad. Heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt

Groeten Manon

Ik zou zeggen: plaats om te beginnen eens een representatief voorbeeld (excel)bestandje.

Haal mbv een macro dat werkblad binnen in je bestand, dan is dat toch heel eenvoudig om er allerhande gegevens uit te halen.

Hallo Cobbe,

zou je me met zo'n macro kunnen helpen.
Alvast bedankt.

Je kan deze eens testen, wel eerst een werkblad 'tijdelijk' aanmaken:
Code:
Sub Cobbe()
Workbooks.Open Filename:= _
        "T:\Samenwerking\EA_projectadmin\Factureercyclus\AFBLIJVEN!!!!\[Uren_per zaak_per_PL.xlsm]"
    Windows("Uren_per zaak_per_PL.xlsm").Activate
    Sheets("Efficy").Range("C1:E5000").Copy
    With Sheets("Tijdelijk")
       .Cells(1, 1).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
       .Columns("A:E").EntireColumn.AutoFit
    End With
End Sub

hallo Cobbe,

Bedankt voor je macro. Hij geeft alleen aan dat hij het bestand niet kan vinden. Ik denk dat dit te maken heeft met reden waarom de huidige code ook niet werkt en dat is dat het bronbestand op de een of andere manier niet meer aangeroepen kan worden. Ik ben daarover in contact met ICT van mijn bedrijf.

2e is dat ik alleen van het betreffende zaaknummer de uren wil zien in mijn blad. Ik heb per zaaknummer nl een tabblad.

Ik hoop dat jij of iemand anders me verder kunt helpen.

Groeten Manon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan