• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel herkent datum-weergave niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanko013

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2001
Ik heb een wat vreemd probleem met excel.. Ik heb een kolom met datums die ik heb ingegeven als bv "2010-06-02". Bij de eigenschappen van de cel staat de cel op "date", "English (United States)". Dit lijkt allemaal te kloppen dus... maar wanneer ik een andere datum-notitie voor de cel wil selecteren (bv English (United Kingdom) dan verandert de cel niet. Dit terwijl "2010-06-02" dan zou moeten veranderen in "02-06-2010".

Heeft iemand een idee hoe dit kan? Het probleem wat ik hier mee heb is dat ik een formule verwezen heb naar de datum-kolom, maar de formule werkt nu niet omdat de datum-kolom blijkbaar niet als datum herkend wordt...

Bij mij werkt de wijziging van eigenschappen perfect. Controleer eens met =GETAL(A1) of het wel een getal is. Als je kiest =A1 met eigenschappen getal of standaard, moet je voor 2 juni het getal 40331 krijgen. Zo niet, dan lijkt me een voorbeeld verhelderend.

Dank je voor je reactie. Het omzetten van de datum naar een getal lukt niet... er gebeurt gewoon helemaal niets met de datum. Nog andere ideeen?

Zoals Rob al zei, Excel herkent de "datum" niet als datum maar als tekst.
Een voorbeeldbestandje zou wonderen kunnen verrichten.

Joske

Ik vermoed dat de notatie met de korte streepjes niet werkt , het moet de slash (/) zijn.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties! Excel herkent het blijkbaar inderdaad als tekst... Een makkelijke oplossing blijkt de "find & replace" functie te zijn. Als ik een "1" voor een "1" vervang enz. dan herkent excel het niet meer als naam. Na "find&replace" kan ik de celeigenschappen nu wel veranderen!

Probleem opgelost dus!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan