• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel - "Het document is niet opgeslagen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pjotr-tje

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2003
Ik heb een Excel-bestand (Excel 2000 - 9.0.3821 SR-1) van 7,12 MB. Hierin zitten diverse formules. Als ik het bestand op probeer te slaan dan zie je onderop het werkblad de voortgang van het opslaan (net als altijd). Als het opslaan bijna gereed is stop de voortgangsbalk te lopen en krijg ik de melding "Het document is niet opgeslagen".

Ik draai onder Microsoft Windows 2000 ; 5.002195 ; Service Pack 3.

Ik heb ook al geprobeerd op mijn c-schijf op te slaan. Ook heb ik geprobeerd met "bestand / opslaan" en met "bestand / opslaan als " onder een andere naam op te slaan. Dit alles zonder resultaat.
Wie kan mij helpen?

Het document staat niet toevallig twee keer open.

Oeps, 7,12 Mb is een erg groot bestand. Tijdens het werken erin maakt Excel al een hulpbestand van minstens die grootte aan.

Vraag is dus of er genoeg aaneengesloten ruimte op je HD is. Wanneer heb je Onderhoud (of defrag) voor het laatst gedaan? Je moet je niets aantrekkken van de Windowsmededeling dat het niet nodig is, die slaat meestal nergens op. Zelfs 99% niet gedefragmenteerd zegt niets over de fragmentatie.

Minstens een maal per week defragmenteren bij dagelijks gebruik voorkomt een hoop problemen. (Als je kabelinternet hebt wel in veilige modus).

Misschien ligt het hier ook helemaal niet aan, maar het lijkt me een goede kandidaat voor het probleem dus ik meld het toch maar.

Geplaatst door Bennie
XL2000: Error Message: Document Not Saved.

Groetjes,
Bennie

Ik heb de informatie gelezen. Er wordt oa. geschreven over een slechte netwerkverbinding of een volle schijf. Als het probleem zich voor doet dan kan ik ook niet op mijn c-schijf opslaan. Bovendien is er bijna 8 Gb aan vrije ruimte. Het enige wat nog over blijft is dat er een hardware of softwareprobleem optreed of dat er een ander "media-problem" is. Voor de laatste 2 zaken wordt geen oplossing gegeven. Ik heb inmiddels het bestand iets kleiner gemaakt. Het is nu 6,67 MB. Het probleem heeft zich nog niet weer voorgedaan. Afwachten dus. Bedankt voor de reactie.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door rmschoof
Oeps, 7,12 Mb is een erg groot bestand. Tijdens het werken erin maakt Excel al een hulpbestand van minstens die grootte aan.

Vraag is dus of er genoeg aaneengesloten ruimte op je HD is. Wanneer heb je Onderhoud (of defrag) voor het laatst gedaan? Je moet je niets aantrekkken van de Windowsmededeling dat het niet nodig is, die slaat meestal nergens op. Zelfs 99% niet gedefragmenteerd zegt niets over de fragmentatie.

Minstens een maal per week defragmenteren bij dagelijks gebruik voorkomt een hoop problemen. (Als je kabelinternet hebt wel in veilige modus).

Misschien ligt het hier ook helemaal niet aan, maar het lijkt me een goede kandidaat voor het probleem dus ik meld het toch maar.

Er is bijna 8 Gb aan vrije ruimte op mijn c-schijf. Het probleem heeft zich al een tijdje niet voorgedaan. Ik zal je advies ter harte nemen en regelmatig schijfonderhoud plegen. Bedankt voor de reactie.

Geplaatst door Pjotr-tje

Er is bijna 8 Gb aan vrije ruimte op mijn c-schijf. Het probleem heeft zich al een tijdje niet voorgedaan. Ik zal je advies ter harte nemen en regelmatig schijfonderhoud plegen. Bedankt voor de reactie.

Het probleem heeft zich nu al een behoorlijke tijd niet voorgedaan. Wat het precies geweest is weet ik niet. Ik sluit de vraag hierbij. Bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan