Excel - historie bijhouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ikke1976

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
26
Ivm het opbouwen van een historie van een bestand zoek ik de code om voordat een regel gemuteerd die bewuste regel te kopieren naar een nieuw tabblad, zodat de historie altijd zichtbaar is.

Kan iemand mij hiermee helpen?

PS. Ik heb nl. geen idee of dit mogelijk is.
 
Hoi,

Dit zit standaard in shared workbook.
Wel wat vinkje aanzetten.

Vind je onder (Heb alleen Engels) Tools.

gr,
Alex,
 
Ik werk met een tabel en dan is het delen van een bestand niet mogelijk.

Helaas moet de tabel in tact blijven, doordat er bij het aanmaken van een niewe regel ook de bovenliggende formules en opmaak worden gekopieerd naar de nieuwe rege.
 
Hoi Ikke,

Alles is mogelijk en als ik het goed begrijp wil je een mutatie plegen in een tabel, als dat gebeurt dan moet de oude waarde (regel) worden gekopieerd naar een historie tabblad.
Bij het aanmaken van een nieuwe regel raak ik je even kwijt, kun je misschien een voorbeeldbestand sturen?

Gr.
René
 
Hallo A4A,

Ik bedoelde als je op de eerste regel onder de tabel gaat staan en dan een cel vult, dan neemt de tabel automatisch de bovenliggende formule en voorwaardelijke opmaak over.

Bijgaand een deel van het bestand, in werkelijkheid is het bestand vele malen groter.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Ikke

PS. het is een .xlsm bestand. Deze kon ik niet uploaden, vandaar een .RAR.
 

Bijlagen

  • kopie 1.rar
    41,5 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt:
Beste Ikke,

Het gedeelte van kopieren naar etiket dat zou je zo ook naar de historie kunnen doen en dan iedere keer naar usedrange van tabblad historie kunnen kijken om zo iedere keer onderaan te laten bijvoegen.
Ik kreeg verder veel verwijzingsfouten. Het werd me niet duidelijk maar wat bij mij alleen kon was het printen naar het etiket, ik zou er ook voor kiezen om een invoerformulier te gebruiken en een knop om een regel te verwijder/wijzigen, daaraan dan de koppeling met het kopiëren naar de historie pagina.

Gr.

René
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan