• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel hoe moet dat nou?

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Op de een of andere wijze heb ik bijgevoegde opmaak gekregen (zie bijlage)
Ik heb denk ik zowat alle knoppen geprobeerd maar hoe krijg ik die opmaak eruit, zodat ik weer een gewoon normaal beeld krijg?

Ik kan het echt niet vinden :(

grt.
Martin

Bijlagen

Wat is hier mis mee? Wat wil je er precies aan veranderen? Ik zie zo ff niks vreemds

ik snap het niet, wat is er nou verkeerd?? in de bijlage is er toch niets verkeerd te zien :S

Volgens mij mist de sheet het kruisje, maximaliseer en de minimaliseerknop.

Welke opmaak .... ??

Martin,

Welke opmaak bedoel je precies?

Ik zie:
Alleen de standaardwerkbald, maar de opmaakwerkbalk kan op een ander deel van je scherm staan....
Oplossing: dubbelklik op de (blauwe) titelbalk van de werkbalk opmaak
Als de werkbalk verdwenen is, klik je met de rechtermuisknop op een grijs gedeelte achter de (nog zichtbare) werkbalk en vink je 'Opmaak' aan.

Dat je hudige werkblad niet volledig, maar verkleind wordt weergegeven
Oplossing: dubbelklik op de (blauwe) titelbalk van het werkblad, het wordt dan weer in een volledig scherm weergegeven.

Dat je getallen in kolom G mogelijk decimaal moeten worden weergegeven.
Klik op de G van kolom G, waardoor de hele kolom is geselecteerd en kies de kop 'decimalen' op de opmaak werkbalk, of de menuoptie Opmaak > Celeigenschappen; tabblad getal; categorie 'Getal'.

Als het iets anders is, vernemen we van jou.

Teun

Ik denk dat ik mijn vraag niet duidelijk heb gemaakt.
Op de tweede bijlage staat een werkblad zoals ik het eigenlijk wil hebben.
Teun.. jouw oplossingen werken niet of ik begrijp ze niet, kan ook :D

Martin

Bijlagen

Was ook niet echt duidelijk .....

Martin,

Je bedoelt misschien, dat elke keer dan je Excel start je de gegevens uit je eerste voorbeeld in je sheet krijgt?

Als dat zo is, sluit Excel af, zoek dan de map XlStart en als daarin een .XLT of .XLS staat, haal die dan weg.

Je kunt ook kijken welke Alternatieve lokatie voor je opstartbestand is gegeven:

Menu: Extra > Opties, tabblad Algemeen en kijk achter:
Alternatieve lokatie opstartbestand.

Teun

Teun,

Ik ben bang dat we elkaar nog steeds niet begrijpen.

Ik het eerste voorbeeld zien je een werkblad dat niet helemaal over het hele beeld staat. Bovendien staat er een blauwe rand om dat werkblad met een grijze achtergrond.

In het tweede voorbeeld is het werkblad zeg maar uitgevuld over het hele scherm. Die blauwe rand zie ik niet meer.
Normaal zijn alle werkbladen zo en niet zoals in het eerste voorbeeld.

Ik weet niet hoe dat zo gekomen is en ik weet ook echt niet :-( hoe ik dat weer " normaal" kan krijgen.

Martin

Heb je office wel geactiveerd?
Op een of andere manier mis je het setje om te minimaliseren en te maximaliseren.

Probeer eens Ctrl + F10

gr. Ans

Ansje,

Nee dat is het probleem niet. Office is geactiveerd.
Ik heb ondertussen het bestand ook naar mijn labtop gekopieerd waar een andere windows op staat (home edition) maar daar gebeurd met dit ene bestandje hetzelfde.

Crt. F10 doet helemaal niets ( op de labtop)

Martin

Ik weet ook wel dat dit geen halszaak is maar als zo opeens iets raars gebeurt met een bestand en ik kan het niet meer goed krijgen dan houdt me dat ongeloofelijk bezig. :D :( :evil:

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Ik kan het ook niet uitstaan als ik zoiets niet gevonden kan krijgen.
Kun je me dat bestandje niet mailen? Dan kan ik eens kijken of ik iets gevonden krijg.

Ik zal mijn e-mailadres door sturen via de e-mail.

groetjes Ans

Laatst bewerkt:
Het was een kwestie van beveiliging opheffen die erop zat en toen was het probleem pgelost.

Met dank aan Ansje:thumb:

Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan