• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel hulp gevraagd! Ik kom er niet meer uit...

• Onderwerp starter Onderwerp starter M87
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Achter Blad5
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    Select Case Target.Address
        Case "$B$3"
            Blad5.Cells(4, 2).Resize(11) = Application.Transpose(Blad4.Columns(1).Find(Target).Offset(, 1).Resize(, 11))
        Case "$B$23"
            Blad5.Cells(24, 2).Resize(4) = Application.Transpose(Blad6.Columns(1).Find(Target).Offset(, 1).Resize(, 4))
        Case "$C$23"
            Blad5.Cells(24, 3).Resize(4) = Application.Transpose(Blad7.Columns(1).Find(Target).Offset(, 1).Resize(, 4))
        Case "$D$23"
            Blad5.Cells(24, 4).Resize(4) = Application.Transpose(Blad8.Columns(1).Find(Target).Offset(, 1).Resize(, 4))
        Case "$E$23"
            Blad5.Cells(24, 5).Resize(4) = Application.Transpose(Blad9.Columns(1).Find(Target).Offset(, 1).Resize(, 4))
        Case Else: Exit Sub
    End Select
End Sub

Super! dank je wel Jack, dat was dus de missing link. Wat wel vreemd is dat dit stuk code niet meer werkt terwijl alles goed lijkt ingesteld.

Code:
        Case "$B$3"
            Blad5.Cells(4, 2).Resize(11) = Application.Transpose(Blad4.Columns(1).Find(Target).Offset(, 1).Resize(, 11))

Bekijk bijlage Concept Business case1 - kopie.xlsm

Laatst bewerkt:
ik denk dat je de gegevens op blad bedrijfsgegevens mist
deze code achter Blad3
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address <> "$B$2" Then Exit Sub
       Blad3.Cells(3, 2).Resize(11) = Application.Transpose(Blad4.Columns(1).Find(Target).Offset(, 1).Resize(, 11))
End Sub

sorry verkeerde info van mij
je hebt cellen samengevoegd en dat geeft geen goed resultaat icm VBA
dus verwijder de samenvoeging in cellen B3 t/m E14

en geen selectionchange
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    Select Case Target.Address
        Case "$B$3"
        Case "$B$23"
            Blad5.Cells(24, 2).Resize(4) = Application.Transpose(Blad6.Columns(1).Find(Target).Offset(, 1).Resize(, 4))
        Case "$C$23"
            Blad5.Cells(24, 3).Resize(4) = Application.Transpose(Blad7.Columns(1).Find(Target).Offset(, 1).Resize(, 4))
        Case "$D$23"
            Blad5.Cells(24, 4).Resize(4) = Application.Transpose(Blad8.Columns(1).Find(Target).Offset(, 1).Resize(, 4))
        Case "$E$23"
            Blad5.Cells(24, 5).Resize(4) = Application.Transpose(Blad9.Columns(1).Find(Target).Offset(, 1).Resize(, 4))
        Case Else: Exit Sub
    End Select
End Sub

Laatst bewerkt:
Excuus voor mijn late reactie, maar ik wil jullie hartelijk danken voor de oplossing, én de opgedane kennis.

Ik kan voorlopig weer even verder!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan