• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudje86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
Ik ben wat aan het spelen met excel en heb nu twee vragen die ik niet beantwoord krijg;

1. is het mogelijk om excel (delen van) filenames te laten importeren?
2. is het mogelijk om in de referral naar een file (dus tussen de []) te verwijzen naar een cell in de workbook (zodat de file referral afhankelijk is van de user input).

alvast bedankt!

Ruud

Ik ben wat aan het spelen met excel en heb nu twee vragen die ik niet beantwoord krijg;

1. is het mogelijk om excel (delen van) filenames te laten importeren?
2. is het mogelijk om in de referral naar een file (dus tussen de []) te verwijzen naar een cell in de workbook (zodat de file referral afhankelijk is van de user input).

alvast bedankt!

Ruud
Ruud,

De eerste vraag snap ik maar de tweede niet.
Je kan in VBA gebruik maken van de 'Dir' commando. Kijk daar even naar in de helpfunctie van Excel.

Je tweede vraag svp iets duidelijker omschrijven.
1. Wat doe om de input te krijgen.
2. waar wil je naar verwijzen
3. Wat moet het resultaat zijn.

Wim

Wim, bedankt voor je reactie!

Wat ik bedoel is dat een cell (stel: A1) moet verwijzen naar een cell in een andere file (B1 in 43.2.xlsx).
De naam van die file waarin B1 staat is logisch genummerd, en het nummer van de file waarnaar verwezen moet worden staat in het workbook.
Dus A2=43 en A3=2.
Ik moet dus verwijzen naar [A2.A3.xlsx]sheet1!A1, maar dat werkt niet met die notatie.

Dan moet je indirect gebruiken.
Code:
=INDIRECT("'["&A2& A3&".xlsx]Sheet1'!A1")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Het enige nadeel van INDIRECT is dat het bronbestand geopend moet zijn. Zo niet dan krijg je een foutmelding.

Richard

ik ben er inmiddels ook achter ja ;)
is daar een efficiente workaround voor, of kan ik het beste een andere setup bedenken? over een jaar zal het gaan om ca 25-30 files waarnaar verwezen moet worden, lastig om dit in een workbook te intergreren.

ik ben er inmiddels ook achter ja ;)
is daar een efficiente workaround voor, of kan ik het beste een andere setup bedenken? over een jaar zal het gaan om ca 25-30 files waarnaar verwezen moet worden, lastig om dit in een workbook te intergreren.

Er is een workaround met INDIRECT.EXT. Hierin kun je linken naar gesloten Excelbestanden.

Informatie: hier
Zipfile: hier

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan