Excel Importeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter tjis
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tjis

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Ik heb een database met bedrijven en bedrijfsgegevens. Nu heb ik in een Excel bestand nog meer bedrijven en gegevens die ik in de bestaande database wil zeten. Ik heb de tabel "klanten" geopend maar kan deze niet knippen-plakken.
Ik heb het via importeren geprobeerd maar ik kan ze dan alleen in een nieuwe tabel importeren. Ik heb dus niet de mogelijkheid om dat in een bestaande te doen. Wie weet raad?

Importeer het bestand vanuit Excel in een nieuwe tabel in Access.
Als deze nieuwe tabel dezelfde structuur heeft als Uw bedrijventabel dan kan u de gegevens van de nieuwe tabel gewoon plakken en copieren in de bedrijventabel.

Als uw nieuwe tabel een andere structuur heeft kunt u met een toevoegquery de gewenste gegevens uit uw nieuwe tabel in de desbetreffende velden van uw bedrijventabel toevoegen.

Knippen & plakken zou moeten kunnen...

Waarschijnlijk wordt er bij het plakken in je tabel een verplicht veld niet ingevuld.
Zet dan een dummy-waarde in een kolom bij het excel-bestand.

Als er iets anders aan de hand is dan kun je na het importeren in een nieuwe tabel een insert-query maken om gegevens toe te voegen aan je oude tabel :

insert into tabeloud (veld1,veld2...veldn)
select * from tabelnieuw;

Groets, Jas.

Het lukt niet!

Ik blijf foutmeldingen krijgen. Ik krijg dus geen gegevens geimporteerd. Ik heb gegevens van een site naar een excel bestand gekopieerd. Vervolgens wil ik deze in mijn database zetten maar dit gaat niet. Ik heb een regel vanuit mijn klantenbestand naar excel gekopieerd zodat ik precies kan zien welke gegeven ik nodig heb. De gegevens die ik niet heb heb ik met dummy's aangevuld. Wie weet er raad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan