• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel in het onderwijs - plagiaat voorkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Plaats het bestand eens. Dan kan iemand er misschien iets inbakken waardoor het redelijk '******proof' wordt.

De eerder genoeme methode is een week beschikbaar via wetransfer..
Wel graag jullie respons als tegenprestatie ;) of het gelukt is dit af te vangen... :cool:
Heb er zelf nooit naar gekeken verder, mijn interesses liggen elders.

andre@home,

1.) Het is not done om kraakcode op een office forum te zetten (mag hier blijkbaar wel?)
2.) Het is achterhaalde zooi die alleen naar letters kijkt.
3.) De code staat ook hier http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/870945-code-vergeten. Dus hoef je argeloze bezoekers niet te belasten met een pdf waar mogelijk niet zo heel vriendelijke linkjes in staan.
4.) Als je er nooit naar geleken hebt, hoe kan je dan beweren dat het binnen 1 seconde gekraakt is?

Is mijn respons als tegenprestatie;)

Laatst bewerkt:
Lezen is lastig.. ik heb er nooit naar gekeken om het het aanmaken van een nieuw tab te voorkomen... heb uiteraard zelf de code wel getest en het werkte...

punt 1 en 2: tja... je had het dus zelf ook hier op kunnen zoeken... wat je nu/na mijn mijn posting wel deed .. en als mosterd na de maaltijd op mijn bord probeert te leggen...

Dus ga nu maar een tegencode ontwikkelen want dit was een zwaktebod... geen tegenprestatie:o

Laatst bewerkt:
Als het aantal bladen niet meer dan drie mag zijn.

In thisworkbook.
Code:
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
 Application.DisplayAlerts = False
  If Sheets.Count > 3 Then Sh.Delete
 Application.DisplayAlerts = True
End Sub

Cool... als ik een keer meer tijd heb, ga ik hem testen... (heb eerst nog wat Access werk waar ik me weer in verdiepen moet... ook leuk)

Is dit niet voor-de-hand-liggender ?

Code:
Private Sub Workbook_NewSheet(ByVal Sh As Object)
    Application.DisplayAlerts = False
    If Sheets.Count > 1 Then Sh.Delete
End Sub

Macro's moeten natuurlijk niet uitgeschakeld zijn.

Inderdaad is de 'Newsheet' event daar beter geschikt voor (was me niet eens opgevallen dat die ook in het rijtje stond).
Voor de rest van de code maakt het geen verschil toch?

De code wordt natuurlijk minder vaak getriggerd; alleen maar als het nodig is.

Dat wist ik uiteraard al. ;)
Het gaat om de tweede regel in mijn vorig schrijven.

Laat maar: Ik heb bemerkt dat je de code in een fractie iets aangepast hebt.
Dit stond er eerst.
Code:
 If Sheets.Count > 1 Then Sheets(sheets.count).Delete

Laatst bewerkt:
Waar gaat dit draadje eigenlijk nog over?

Speciaal voor andre@home. Succes met het binnen 1 seconde kraken. Ik mag aannemen dat je het bestandje terug plaatst?

Aan code staat er niets spannends in.

Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
Sheets(1).[G1] = Now
End Sub
Private Sub Workbook_Open()
    On Error Resume Next
    Application.ExecuteExcel4Macro "SHOW.TOOLBAR(""Ribbon"",False)"
    Application.DisplayFormulaBar = False
    With Sheets(1).[F1] = Now
    End With
    With ActiveSheet.Window
        .DisplayHorizontalScrollBar = False
        .DisplayVerticalScrollBar = False
        .DisplayHeadings = False
    End With
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zet je de boel wel weer netjes op 'true' in de before_close?

....
Speciaal voor andre@home. Succes met het binnen 1 seconde kraken. Ik mag aannemen dat je het bestandje terug plaatst?...
Als jij goed je werk gedaan hebt.. zul je er geen niet daarop geteste file neergezet hebben. Dus dat zit wel goed, daar ga ik vanuit, netjes gedaan dus. (ik check het nog wel een keer.. puur vanwege de laatste zin).

Besteed mijn tijd nu even aan hier anderen helpen of aan mijn Acces werk. Moet ook nog de laatste hand aan wat securities leggen bij onze dubbele Linux webdav server...en hier moet thuis nog eea onderhoudswerk gedaan worden (schilderen v/d dakgoot zit er al weer op..)

Als ik weer eens een weer meer tijd heb, dan me er weer in verdiepen hoe deze beveiliging mogelijk nog te omzeilen valt, waarbij ik me daarbij zeker niet tot de experts reken.

Laatst bewerkt:
Goede vraag: waar ging dit draadje eigenlijk over... Volgens mij is de discussie inmiddels veranderd van "hoe kan ik plagiaat voorkomen of constateren" naar "hoe kraak ik een beveiligd excel bestand".

Met behulp van de gevoerde discussie ben ik er echter van overtuigd dat ik het een stuk lastiger kan maken om te frauderen, danwel de pakkans voor de grote meerderheid flink te vergroten.

Thnx!

"hoe kan ik plagiaat voorkomen of constateren"
"hoe kraak ik een beveiligd excel bestand".

Hier zie ik niet zoveel verschil in.

Om de leerlingen te triggeren zou je ze eens een beveiligd bestandje kunnen sturen en vragen om het te kraken.
Dan weet je precies wat hun kennis over excel is.

Oja, ik had iets meer dan 1 minuut nodig, maar <3 minuten.... zat een spannende film te kijken tussendoor...
Oja geen kraaksoftware gebruikt.... vanmiddag veel buiten geweest... frisse lucht is blijkbaar goed om een helder idee te krijgen hoe je dat moet aanpakken zonder kraaksoftware........ (zou niet eens weten welke je daarvoor moet hebben, zelf wat bedenken is veel leuker...)
Bekijk bijlage Kraakbaar_toch-aangepast.zip
Wel leg het de leerlingen ook maar voor of ze het zo snel kunnen...

Ga morgen weer andere zaken doen, mijn shortlist aan thuisklussen en zo is nog niet af.... ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan