excel in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raywoman

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2004
Op het werk wordt er gewerkt met excel bestanden in word. Het komt regelmatig voor dat een excel bestand, nadat ik er in heb gewerkt en er weer uit gegaan ben, veranderd in een afbeelding, zodat ik het niet meer kan bewerken, en de lijntjes van excel te zien zijn bij het uitprinten.
Verder krijg ik ook vaak een melding dat er een fout is opgetreden en de vraag of ik een rapport naar Microsoft wil sturen. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Het is vervelend om zoveel cijfers en omschrijvingen over en over en over en over te moeten typen.

Groetjes :(

Hai RayWoman, :D

Dat zijn heel veel verschillende vragen in een klein stukje tekst.

Ik neem aan dat jij excel-bestanden bedoeld welke in Word gezet zijn via Invoegen/Object.

Bedoel jij met dat afbeelding dat Word Excel niet meer start als jij dubbelklikt op die "afbeelding"? (of rechtermuisknop/Werkblad object/bewerken of openen)

Ik kan mij voorstellen dat jullie met gelinkte excelbestanden werken en dat er bijvoorbeeld een bestand verplaatst is waardoor de link niet meer werkt.

Ook kan het zijn dat de OLE-functie in Word corrupt is geraakt en dan moet misschien de data-sleutel van Word vernieuwd worden.

Probeer eens het volgende:
Maak een nieuw document.
Voeg een nieuw excel blad in volgens de Object methode.
Dubbelklik vervolgens op het Object..

En Opent Excel?

Indien ja, dan is uw Word nog in orde maar zijn de andere documenten welicht corrupt.

Kun je wat meer info geven?

Laat maar eens horen? :thumb:

voorbeeldje

Het is niet altijd, en ik weet niet waarom het de ene keer mis gaat en de andere keer niet. Ik heb een bijlage toegevoegd. Het is een klein stukje uit een rapport. Hier zie je dat het eerste blad nog toegankelijk is, en het 2e blad niet meer. We gebruiken ook veel tekst, en niet alle tabellen moeten de zelfde afmetingen hebben qua kolommen, vandaar dat we liever in word met excel werken dan alles in excel zetten, aangezien je dan niet om de zoveel regels de kolommen breder of smaller kan maken.

alvast bedankt!

Bijlagen

Wil je persé een echte koppeling hebben?
Mijn jaarrekeningen zijn ook een combinatie van excel en word.
In word maak ik de teksten.
In excel heb ik een standaard kolomindeling bedacht.
1 eerste brede kolom en 4 smallere vervolgkolommen.
Wanneer je van de vervolgkolommen er maar 2 nodig hebt, gebruik je gewoon de laatste 2.
Op die manier blijft je rapport mooi "rustig".
In excel heb ik de rekenstukjes opgeslagen.
Via heel simpel, markeren, ctrl+C en Ctrl+V plak ik het dan even in word.
Werk je met een standaard kolomindeling, dan kun je met eén tab in excel volstaan.
Wil je toch meerdere indelingen hebben, dan kun je per word document eén corresponderende excel file maken met meerder TABS. Die TABS geef je dan de naam van de betreffende pagina's in het word document

Ik heb ook met echte koppelingen gewerkt. In mijn geval leidde dat iedere keer weer tot verrassende situaties. Iets andere puntgrootte en andere probleempjes.

Gewoon knippen en plakken lijkt wat minder efficient, maar werkte voor mij in de praktijk beter

Laatst bewerkt:
trouwens in het voorbeelddocumentje, kun je 't laatste stuk ook nog bewerken,

maar toch raar dat je de middelste niet kunt bewerken)

Hai Haai, :D

Vreemd vreemd en nog eens vreemd of toch niet?

Welke methode gebruik jij exact om het object in het document te krijgen?

See Yah! :thumb:

Veel werk maar toch

Ik gebruik het icoontje (excel invoegen) wat in mijn werkbalk staat.
Excel kopieeren naar word bestand is inderdaad erg veel werk, aangezien ik veel rapporten te typen heb in een jaar.
Ik zit er aan te denken om alles maar in Excel te zetten.
Incl. de teksten, en dan gewoon met een leeg doc. beginnen en alles over te typen. veel werk, maar op den duur minder dan steeds vastlopen enz.

Bedankt voor het meedenken. ga ik nu kijken hoe ik kan doorgeven dat het probleem is "opgelost"

Groetjes,

Hai, :D

You're welcom! :thumb:
P.s, kijk eens rechtsonder in het scherm!
(klik hier op vraag is opgelost!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan