• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel klantenbestand (CRM)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aprijk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2010
Ik heb een poging gedaan om een overzichtelijk en (be)werkbaar klantebestand te maken in Excel.
Waar ik tegenaan loop is dat ik niet mooi voor elkaar krijg om meerdere contactpersonen met hun eigen contacthistorie bij een klant te zetten.
Er zijn vast genoeg mensen die iets dergelijks als eens hebben gebouwd.
Ik weet dat Access beter werkt, maar dat heb ik helaas niet op mijn pc.

Ik krijg je vraag niet echt duidelijk als ik je uitleg lees...
Misschien kun je een voorbeeldbestandje plaatsen??

Het bestand is te groot, zelfs zonder inhoud.
Ik bedoel een klantenbestand, een lijst met klanten, naw gegevens, contactpersonen en de notities bij de destreffende contactpersonen.
Alleen lukt het mij niet om dit overzichtelijk te houden in Excel. Een lijst met klanten en een contactpersoon en notities bij die persoon lukt wel, maar ik heb meerdere contactpersonen bij klanten.

Is het zou duidelijker?

Nou, voor mij nog niet echt...
Kun je ook geen nieuw excel bestandje maken met één of twee klanten er in waarin je je probleem uitlegt??

Bijgaand een voorbeeld, zonder functionaliteit (dat nam te veel ruimte in).
Het gaat er dus om dat ik bij een klant meerdere contactpersonen kwijt kan met notities per contactpersoon.

Bijlagen

Beste Aprijk,

De wedervraag is eigenlijk hoeveel contactpersonenen met notities wil je kwijt?

Op dit moment (binnen voorbeeld) gebruik je 1 rij voor alle gegevens van de klant, afhankelijk van het aantal contactpersonen met additionele tekst zal de rij langer worden.

Wat een optie is is werken met meerdere databases met een sleutel item (2 rijen met dezelfde gegevens die voorkomen in beide databases). 1 database = klanten, 1 database = klantencontacten & opmerkingen.

bijvoorbeeld:

Database klanten
klantnummer 100001 ; click and know ; adres ; enz.
klantnummer 100002 ; CCG Consulting ; adres ; enz.

Database contactpersonen
Klantnummer 100001 ; M. van der berg : heeft contactlenzen
Klantnummer 100001 ; sjakie kooimeijer ; is monteur
Klantnummer 100002 : Ap Rijk ; is eigenaar
Klantnummer 100002 : hans bal : is adm. medewerker

Deze gegevens kunnen middels vba code bij een klantenblad erbij gezet worden.

is dit wat je zoekt?

Gr.

clickandknow

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan