• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel: Kleuren automatisch overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eelcootjuh

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
5
Hallo,

Ik ben bezig met een personeelsplanning en hiervoor ben ik opzoek naar een functie (hopelijk bestaat dit). Ik heb nu een planningsdocument met onder andere de tabbladen Projecten & Planning. In Projecten staat alle informatie per project, en ik planning heb ik het personeel staan en de dagen van de week. Nu vul ik een projectnummer in en dan komt er automatisch de opdrachtgever te staan (via de VERT.ZOEKEN-functie).

Maar kan ik nu ook automatisch de kleur laten overnemen van de cel uit het projecten-tabblad?

Dus, als ik bijvoorbeeld projectnummer 9999 invul komt er automatisch een opdrachtgever te staan, maar kan ik dan ook automatisch de kleur laten verschijnen die daar bij staat?

Zie de linkjes voor wat schreenshots die het duidelijker moeten maken
http://www.imgdumper.nl/uploads4/4e6dbb550f84b/4e6dbb53d2d63-planning.bmp (Planning)
http://www.imgdumper.nl/uploads4/4e6dbbae586f9/4e6dbbae1e16b-projecten.bmp (Projecten)

Ik ben al veel tegen gekomen met betrekking tot voorwaardelijke opmaak (?) echter krijg ik dit er niet mee voor elkaar. Hopelijk kunnen jullie mij een handje helpen richting de juiste weg.
 
eelcootjuh,

je kunt ipv twee plaatjes beter een (uitgekleed) Excelbestand posten als bijlage.

Daar kunnen helpers dan mee van start, anders moeten ze eerst jouw Excelbestand na bouwen.
 
Met vertikaal zoeken kun je de kleur niet meenemen.
Als de kleur afhankelijk is van het project nummer zul de die voorwaardelijke opmaak op beide tabbladen moeten zetten.
 
nogmaals de vraag :
Is de kleur die je wilt overnemen afhankelijk van het projectnr.

Dus is nr 9999 is altijd rood?
Dan is dit te doen via 'Voorwaardelijke Opmaak'.

ps
Je hebt in dit vbtje 18 kleuren op een rij staan .
Als deze 18 kleuren kris kras door elkaar op een werkblad staan zou ik gek worden van al die kleuren en het zeker niet overzichtelijk vinden.
Maar dat is misschien persoonlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan