• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel klok =NU()

Status
Niet open voor verdere reacties.

mr0007

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2013
Berichten
417
als ik =NU() intik en naar cel eigenschappen ga, krijg ik d-m-jjjj uu:mm ik verander het in uu:mm:ss
dan heb ik uren minuten seconden, maar het loopt niet door het blijft stil staan, is er een formule dat de klok door blijft lopen

MVG mr0007
 
Dat is ook geen klok maar een functie om de tijd van dat moment op te halen.
Voor een lopende klok zal je wat VBA code moeten maken.
 
Laatst bewerkt:
vba ken ik niet goed, proberen, ik ga maar eens google'n excel vba klok

MVG mr0007
 
Wil ik ook wel voor je maken als je laat weten in welke cel je een lopende klok wilt hebben. Als je gaat zoeken kom je de meest fancy dingen tegen waar je denk ik niet op zit te wachten.
 
mooi dank u wel
module en in de ThisWorkbook ga ik even op zoek waar dat zit, ik wil het toch kunnen over zetten in een excel bestand die ik al gemaakt heb, excel bestand zit veel prive dingen in kan het bestand niet
online zetten

MVG mr0007
 
nu moet ik ook even weg even bootschappen doen

MVG mr0007
 
macro

ik loop nu vast ik heb ToonTijd en ThisWorkbook in mijn excel blad gekregen door importeren ik krijg nu een melding over macro's
kan je zien wat ik fout doe, kun je helpen



MVG mr0007
 

Bijlagen

  • snap245.jpg
    snap245.jpg
    263 KB · Weergaven: 72
Je moet je document opslaan als document met macro's (xlsm).
 
macro2

ik zie alleen maar map met macro's en Opendocument met macro's voor opslaan niet document met macro's

ik heb excel 2016
 

Bijlagen

  • snap246.jpg
    snap246.jpg
    293,7 KB · Weergaven: 54
Het staat er toch echt, bijna bovenaan:
attachment.jpg
 
neem de 2é keuze excelmap met macro's of de 3é keuze binaire werkmap
 
ik zat letterlijk het woord document te zoeken
ik heb het nu opgeslagen met map macro's het is nu opgeslagen met (xlsm) is weer een stukje verder maar met =NU() in cel i5 werkt niet
doe ik 14-1-2017 er in zetten, krijg ik 14-1-2017 00:00:00 maar doet niks, wat moet ik dan letterlijk in i5 zetten.

voor plongske ik heb een werkende gekregen van edmoor , het geval is dat ik het nu in mijn werkmap probeer te krijgen, het is handig als ik dat leer te doen,

MVG mr0007
 
De code in de module is niet voldoende. Dat moet nog worden gestart. Dat doe je met de code die ik in de ThisWorbook sectie had geplaatst. In cel I5 zet je zelf helemaal niets. Alleen de eigenschappen op Tijd met seconden zetten.

In de ThisWorkbook sectie:
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    StopTimer1
End Sub

Private Sub Workbook_Open()
    StartTimer1
End Sub
 
Laatst bewerkt:
fout 9

ik krijg nu fout 9 tijdens uitvoeren
 

Bijlagen

  • snap247.jpg
    snap247.jpg
    237,7 KB · Weergaven: 55
hebbes hij doet het, "uren 1" blad 11 moest weg :thumb: dank u wel super
 
een ding valt op de cursor knippert mee is daar wat aan te doen
 
Dat zal je soms wel en soms niet zien, daar is eigenlijk niks aan te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan