• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel, kolom A aantal (3) kolom B tekst (appel) in nieuw tabblad appel appel appel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertvn

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2016
Berichten
44
Beste medeforumleden

Ik heb een Excelbestand gekregen waarbij iemand in kolom A heeft staat hoeveel teksten hij wil hebben en kolom b staat de tekst.

Nu wil ik die teksten inlezen in de printer maar dan heb ik ipv bv 3 x appel de tekst 3x onder elkaar nodig dus:
appel
appel
appel

Als dit de enige tekst is, is het simpel maar het zijn bijna 2000 teksten met verschillende aantallen, dus ik hoop dat er een mogelijkheid is het aantal om te zetten naar teksten onder elkaar in 1 kolom?

Ik hoop dat het een duidelijk verhaal is.:D
Grt Gert
 
Met formules is mogelijk maar een stukje code werkt waarschijnlijk het snelst:
Code:
Sub tsh()
    Dim i As Integer, j As Integer
    Dim Br
    
    Br = Sheets("Blad1").Cells(1).CurrentRegion
    With CreateObject("System.Collections.Arraylist")
        For i = 1 To UBound(Br)
            For j = 1 To Br(i, 1)
                .Add Br(i, 2)
            Next
        Next
        Sheets("Blad2").Cells(1, 1).Resize(.Count) = Application.Transpose(.ToArray)
    End With
End Sub
 
Beste Tim & Alex,

Hartelijk dan voor de snelle reactie, ik heb beide bestanden geprobeerd en die van Alex werkt goed, Tim ik zie in je script dat hij naar een ander tabblad verwijst maar die blijf leeg? Ik ben wel erg nieuwsgierig hoe deze werkt :)

Nogmaals bedankt voor jullie hulp
 
ALT-F8 -> 'tsh' selecteren en Uitvoeren
 
Beste Tim,

Zo makkelijk kan het zijn :) hartelijk dank ze werken alle twee super goed :) bedankt..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan