• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel kolombreedte automatisch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
De lengte van de variabele 's0' is groter dan 255 tekens.
Range(=max 255 tekens)

De andere code iets aangepast.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim sv, j As Long
 If Target.Address(0, 0) = "E2" Then
 sv = Range("f5:oq5")
  Application.ScreenUpdating = False
   Range("f1:oq1").EntireColumn.AutoFit  ' of: Columns("f:oq").AutoFit
     For j = 1 To UBound(sv, 2)
      If InStr("zazoma", sv(1, j)) Then Columns(j + 5).ColumnWidth = 0.5
     Next j
    End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Harry,

Bedankt voor de snelle oplossing.
Alleen moet ik nog de inhoud van alle kolommen mee laten schuiven.
Heb je tips of misschien wel een oplossing?

groet,

Ewoud

Beste mensen,

Ik ben al goed geholpen met dit excelsheet maar....
Graag zou ik de inhoud van de kolommen onder een datum mee willen laten lopen met de optelling van de startdatum+cel E2
Ik het voorbeeld staat als eerst tabblad de startdatum + E2=0 en in het tweede tabblad de startdatum + E2=3
Je ziet dat de inhoud van de kolom blijft staan , waardoor je wanneer de startdatum opschuift de activiteiten onder een verkeerde datum komen te staan.

Hopelijk is er iemand die hier een mooie oplossing voor heeft.
Het zal er op neerkomen dat de programmacode (macro) zal moeten worden aangepast.
Alvast hartelijk dank.

met vriendelijke groet,
Ewoud

Bijlagen

Ik ben bezig om een jaarplanning te maken waarin kolommen zich automatisch aanpassen adhv tekst ma, di, wo, etc. in een cel.
Het is mij gelukt om de kolommen te laten kleuren, maar de breedte wijzigen op het zelfde moment krijg ik niet voor elkaar.
Ik wil geen Macro's if iets dergelijks gebruiken.

Misschien wat aan de late kant maar je kunt het eigenlijk je vraag ook omkeren.

Dus ipv bv: De 1e dag van het jaar staat altijd in kolom E en dan concluderen dat dit een maandag is (2018) en de breedte moet dan xx worden
Kolom G is dan 3 januari en is een woensdag (2018)

In plaats daarvan zeg je: Kolom G is altijd een woensdag en dit is dan 3 januari 2018.
Ook voor 2020 is kolom G dan ook een woensdag maar dan 1 januari 2020

Zo kun je altijd de breedte van een kolom gelijk houden want de dag blijft gelijk maar de datum veranderd.

Zie eenvoudig voorbeeld bestandje verander in cel A3 het jaartal en zie het verschil.

Bijlagen

Beste Willem,

Dank je wel voor de reactie.
Ik ben juiste blij met de versmalling van de kolommen op za zo ma, omdat dit vrije dagen zijn.

Het is nog niet gelukt om de inhoud van de kolommen onder een datum mee te laten lopen met de optelling van de startdatum+cel E2.
Nu is het zo dat als de datum en dagen verschuiven, met het aantal dagen dat in cel E2 is genoteerd, het onderliggende deel van de kolommen blijft staan.
Hierdoor komen de eerder genoteerde acties onder de verkeerde datum te staan.

Ik het voorbeeld staat als eerst tabblad de startdatum + E2=0 en in het tweede tabblad de startdatum + E2=3
Je ziet dat de inhoud van de kolom blijft staan , waardoor je wanneer de startdatum opschuift de activiteiten onder een verkeerde datum komen te staan.

vriendelijke groet,

Ewoud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan