• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel kopie formdata naar gridview

Status
Niet open voor verdere reacties.

v0id

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2007
Berichten
77
Hoi allen,

Ik wil met behulp van Excel een inputform maken waarin men vakantiegegevens kwijt kan. Dit lukt, no problem. Wat me echter niet lukt is om de gegevens zodanig te registreren dat ze in een gridview worden weergegeven, en wel als volgt:
Code:
                 januari
                  1   2  3  4  5  6  7  8  9  10  11 ..
persoon 1   B              E
persoon 2
persoon 3
..

B=begin
E=eind

De situatie nu is dat ik de forminformatie laat registreren op 1 regel in een 'temp'-sheet als:
[persoon 1] [1/08] [5/08]
[] = cel

In deze situatie zou ik na een data-change dus de informatie moeten 'kopieren' naar de juiste rij en kolom(men). Een mooie extra feature zou zijn dat de tussenliggende cellen tussen eind en begin worden gemarkeerd met een kleurtje.

Is er iemand die hier enigzins ervaring mee heeft? Of heeft iemand tips/tricks in het algemeen? Ben geen totale onervaren Excel-gebruiker, dus don't dummy me :)

gr en alvast bedankt,
Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Wat je zou kunnen doen is een draaitabel te maken in de vorm zoals jij die wilt. je moet hier echter wel een extra kolom voor maken waarin je de maand laat uitrekenen zoiets als:

=ALS(D2="";0;MAAND(D2))

De draaitabel ziet dan de verhouding per maand, en plaatst de B en E in de maand waar het item op betrekking heeft.
 
v0id, Ik heb een jaartje geleden een planner gemaakt die ik gebruik voor diverse doeleinden. Het is een eeuwig durende, met zicht op enkele weken die je vervolgens kan verschuiven. Op basis van de start en sluitdatum worden de cellen ingekleurd. Wellicht heb je er wat aan als geheel of als idee voor je eigen sheet.

Groet, Leo
 

Bijlagen

  • SuperPlanner.xls
    37 KB · Weergaven: 44
Hey,

Dank jullie voor je reactie. Ginger: Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat de relevante cellen gekleurd worden? Dit is wat ik o.a. zoek voor m'n registratie.

Erg mooi werk trouwens!
gr,
Jeroen
 
Argh, uiteraard conditional formatting... heb het zelf nog nooit zo gebruikt, dus dacht er niet bij na :)

Ik ga eens proberen om jouw gebruikte technieken toe te passen in mijn sheet, hier kom ik nog wel even op terug!

gr,
Jeroen
 
doe ik lastig?

Hey Ginger,

Sorry dat ik je zo snel weer om hulp vraag; maar hoe los je volgende op?
Code:
                 januari
                  1   2  3  4  5  6  7  8  9  10  11 ..
persoon 1   B              E         F       G
persoon 2
persoon 3
..

Vakanties zijn:
B tot en met E
F tot en met G

beiden voor dezelfde persoon. Om het feestje helemaal compleet te maken wil ik maximaal 1 regel voor elke persoon gebruiken.

Ik hoor graag van je (of iemand :))
 
v0id zei:
Sorry dat ik je zo snel weer om hulp vraag
Dat geeft helemaal niks!;)

v0id zei:
maar hoe los je volgende op?
Tja, daar zou ik je zo geen antwoord op durven én kunnen geven. Mijn modelletje kan in iedergeval niet overweg met die eis... Ik ben bang dat hier toch iets van VBA om de hoek komt kijken. Maar hoe je dit daarmee kan oplossen???

Groet, Leo
 
v0id,
Tenzij je Excel 2007 hebt: hoe wil je alle dagen van het jaar "vangen" in 256 kolommen?
 
Geachten,

Ik kan er niet bij dat ik het in SQL/PHP wel zou kunnen en in Excel/VB niet. Ik zou zeggen:
Enumerate door een set rijen, waarvan je het 1e veld (userid) als key neemt en vervolgens de rest van de rijen als kolommen print in een andere sheet. Naam mijn weten is het niet mogelijk om dit te verwezelijken in Excel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan