• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel koppelen aan een brief d.m.v. een button?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MauriceD

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2017
Berichten
48
Goedemiddag,

Ik had een vraag over excel;
Wij werken met een excel bestand waar wij onze kluisgegevens invoeren voor de medewerkers die hier werken (Zie voorbeeld bijlage)
Nu zou ik in het vakje (welke ik rood heb gemaakt) een print button willen maken, die weer gekoppeld staat met een brief (Waar hun naam/kluisnummer/code in verwerkt staat).

Is dit mogelijk?
Beetje korte uitleg maar welk duidelijk volgens mij.

Alvast bedankt!


Gr,
Maurice
Bekijk bijlage Excel bestand.xlsx
 
En de brief?
 
Zoiets? Klik op een cel in het ingevulde gebied en klik dan op de knop:
Bekijk bijlage 297349

Edmoor, precies zoiets ja! Bedankt en zo snel ook! Waar op internet kan ik hier een uitleg over vinden? Werken hier met verschillende nationaliteiten, hebben dus ook dezelfde brief maar dan vertaald. Werkt dit ook met Word brieven? Zodat we alles in 1 klik kunnen printen voor nieuwe medewerkers.. En mijn laatste vraag, kan de button ook mee scrollen naar beneden. Hebben namelijk minimaal 1500 kluisjes en anders moet je steeds weer naar boven scrollen voor de button. (voor de mooiheid ;) )

Heel erg bedankt!

Gr,
Maurice
 
In plaats van alleen de knop kan je ook een toetscombinatie aan die knop toekennen. Dan wordt de macro uitgevoerd zodra je die toetscombinatie gebruikt en hoef je dus niet naar boven te scrollen. Daarnaast kan je de knop in een gebied bovenin het werkblad zetten dat niet mee scrollt.

Als je die brief in Excel in verschillende talen hebt en hier plaatst wil ik wel even voor je kijken er wat moois van de maken.
 
Laatst bewerkt:
In plaats van alleen de knop kan je ook een toetscombinatie aan die knop toekennen. Dan wordt de macro uitgevoerd zodra je die toetscombinatie gebruikt en hoef je dus niet naar boven te scrollen. Daarnaast kan je de knop in een gebied bovenin het werkblad zetten dat niet mee scrollt.

Als je die brief in Excel in verschillende talen hebt en hier plaatst wil ik wel even voor je kijken er wat moois van de maken.

Zal ze maandag even doorsturen, ben niet meer op het werk. Zou echt top zijn van je! Word documenten werkt het dus niet mee? Dan probeer ik die brieven in excel te zetten.
 
Het kan ook wel met Word maar het is meer werk om die combinatie met Excel te maken. Alles in 1 is toch makkelijker.
 
Goedemorgen Edmoor,

Bekijk bijlage Test kluisoverzicht.xls

Alvast bedankt mocht het je lukken ;)
In de bijlage heb ik ook al de brieven in verwerkt (Blad 1 en Blad 2 zijn de kluisgegevens, Blad 3,4,5,6 de brieven Nederlands en Pools)

Ben benieuwd of je er wat leuks van kan maken. Ook zitten wij vaak met het probleem dat er dubbele aanvragen worden verstuurd aan ons. Hierdoor komen medewerkers er dubbel in (Dubbele uitgifte kluisjes). Is het misschien mogelijk dat als dat gebeurd er een popup naar boven kunt dat bijv. personeelsnummer al voorkomt in kolom?

Fijne pasen nog!


Gr,
Maurice
 
Goedmorgen Maurice,

Ik zie bij de persoonsgegevens geen Nationaliteit.
Dat zou echter wel handig zijn.
Is er een reden voor dat deze er niet in opgenomen is?
 
Hi!

Reden is denk ik omdat we gauw genoeg zien of het een poolse medewerker betreft of een nederlandse.
Opzich kan er wel een kolom toegevoegd worden achter personeelsnummer bijv. met hun nationailiteit als dit makkelijker is.

Gr,
Maurice
 
Die reden begrijp ik maar kan ik uiteraard niet gebruiken om een brief in de juiste taal te kiezen.
Ik maak er wel een kolom bij.
 
Thanks!
Ohja en bij de uitnodigingen VT (Laatste 2 bladen) is de gebruikersnaam hun personeelsnummer.
Top dat je dit wil regelen voor me!

Gr,
Maurice
 
Hoihoi,

Als ik een gebruiker toevoeg op nr3. Hoe komt zijn/haar naam dan automatisch bij de brieven?
Lukt me niet.. of doe ik iets fout?
 
Geen idee wat je bedoelt. Als je een nieuwe regel toevoegt en er daarna op dubbelklikt krijg je weer dat schermpje.

Edit:
Die uitleg stond er inderdaad niet bij in #14.
Nu wel.
 
Laatst bewerkt:
Snap het helemaal! had het dubbel klikken niet door! dit ziet er echt goed uit! ik ga even verder testen! :thumb: Echt heel erg mooi!
 
Kheb er m'n (paas)best op gedaan :D
 
Laatst bewerkt:
Ben ik weer.
Is denk een klein iets voor jou, maar een groot iets voor mij ;) In de Poolse uitleg kluis brief staat de naam iets te hoog voor de enveloppen die we gebruiken.
Als ik een poolse kluis brief uit print komt haar/zijn naam niet goed. Nederlandse versie staat die iets meer naar beneden die is ook goed :)

Heb het zelf geprobeerd om naam medewerker iets naar beneden te doen maar dan klopt jou systeem niet meer.

Snap je me een beetje?

Maar werkt echt super verder! wat je niet al met excel kan doen!
 
De Naam, kluis en code moeten in dezelfde cellen blijven staan. Je kan wel spelen met de regelhoogtes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan