• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel koppelen aan Outlook (2007)aantal werkuren per klant in excel gekoppeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

MavBaatje

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
In mijn Outlook agenda staat per klant hoeveel uren ik kan declareren. Dat wil ik koppelen aan bepaalde cellen in Excel zodat ik aan het eind van de maand precies kan zien hoeveel uur ik voor een bepaalde klant moet declareren.

Hoe doe ik dit?

Hartelijk bedankt voor het meedenken.

Voorbeeld
Klant A 3 feb 3 uur, 6 feb 2 uur, 9 feb 7 uur
Klant B 3 feb 5 uur, 4 feb 3 uur, 8 feb 3 uur, 11 feb 6 uur

Dan heb ik deze gegevens gekoppeld in Excel zodat bijvoorbeeld op blad 1 in cel A4 het totaal van klant A komt (=12 uur) en in cel B4 het totaal van klant B komt (17 uur).

Heb je al in outlook gekeken naar agenda exporteren naar excel?
Daarna zul je het excelfiletje in het juiste formaat moeten zetten.

Nee, nog niet gedaan maar klinkt plausibel. Morgen ga ik dat proberen, heb nu helaas nogal wat voorbereiding voor andere klanten voor morgenochtend. Wellicht dat ik er morgenmiddag echt helemaal in kan duiken. Bedankt, Willem, voor het meedenken.

Groet!

Inmiddels is mijn agenda al een tijd gekoppeld, maar dan staat alles onder elkaar en dat is ook niet de bedoeling.

Ik moet de uren per klant registreren en die uren dan automatisch optellen. Dat optellen is natuurlijk bijzonder eenvoudig, maar de registratie per klant, dat stukje ligt wat moeilijker.

Wie weet er raad: hoe krijg ik mijn uren van outlook op een bepaalde manier gerangschikt in Excel (2007) zodat ik direct kan zien wat ik elke klant moet berekenen.

Wederom hartelijk bedankt voor het meedenken!

Met de functie som.als kan dat
Code:
=SOM.ALS(je klanten;"KlantA";je uren)

Met een voorbeeldje gaat het makkelijker gaan !

Joske

Hoi Joske,

bedankt voor je reactie! Wat fijn dat je met me meekijkt. Een voorbeeld heb ik niet echt, maar ik zal voor het gemak een schema opzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan